آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام

آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام

آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام برای مشاغلی که به دنبال بهبود فروش و ارائه خدمات به مشتریان هستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تجزیه و تحلیل  اینستاگرام یکی از ابزارهایی است که می توانید از آن برای کشف اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خودتان استفاده کنید. اگر احساس می کنید که نمی توانید به خوبی آمارهای موجود در اینستاگرام را تحلیل کنید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، این مقاله از وبسایت خرید ویو را از دست ندهید؛ چرا که در این مقاله قصد داریم بصورت مختصر و مفید آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام را به شما ارائه کنیم.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه به آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام بپردازیم، لازم است که بدانیم منظور از تجزیه و تحلیل اینستاگرام چیست؟ تجزیه و تحلیل در اینستاگرام به مجموعه داده ها و معیارهای عملکردی گفته می شود که برای چسب ها و حساب کاربری شما انجام می شود. با تجزیه و تحلیل در اینستاگرام، می توانید متوجه شوید که مخاطبین شما در چه زمانی بیشترین فعالیت را دارند.

لایو اینستاگرام یکی از امکانات جذاب برای مخاطبین است و می‌توان یکی از ابزارهای مهم شما برای جذب مخاطبین بیشتر باشد. در مقاله “نکاتی که قبل از اجرای لایو اینستاگرام باید بدانید” به نکاتی اشاره شده که با استفاده از آنها می‌توانید بیشترین جذابیت را در لایو خود ایجاد کنید.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام چیست؟

آموزش تجربه و تحلیل آمار در اینستاگرام

برای تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام می توانید از داده های موجود در خود برنامه اینستاگرام استفاده کنید و خودتان شروع به تحلیل این داده ها کنید. می توانید متوجه شوید که کاربران شما به چه چیزهایی علاقه مندند و در چه زمان هایی فعالیت بیشتری در اینستاگرام دارند.

اگر هم تمایل داشته باشید، می توانید از ابزارهای مناسب برای تجزیه و تحلیل آمارهای موجود در اینستاگرام استفاده کنید. بنابراین، برای آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام دو راه پیش روی شما است که در ادامه آن ها را به شما توضیح می دهیم.

استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام

اولین و ساده ترین روش برای تجزیه و تحلیل داده ها در instagram استفاده از اپلیکیشن آن است. اگر به دنبال این هستید که در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات سریع و در حال حرکت را دریافت کنید؛ می توانید تجزیه و تحلیل اولیه اینستاگرام را به صورت رایگان از طریق برنامه اینستاگرام دریافت کنید. البته باید بدانید که هیچ راهی برای خروجی گرفتن از این اطلاعات به صورت گزارش وجود ندارد و فقط شما یک نمای کلی از این نتایج را مشاهده می کنید. برای مشاهده داده ها از طریق اپلیکیشن اینستاگرام، می توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید.

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید، به پروفایل خود بروید و روی داشبورد حرفه ای (≡) ضربه بزنید.
  • در کنار اطلاعات آماری حساب، روی مشاهده همه ضربه بزنید.
  • نمای کلی محتوای خود، از جمله حساب های به دست آمده، تعاملات، کل دنبال کنندگان و محتوای به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کنید. در منوی بالا، می توانید یک بازه زمانی را برای مشاهده انتخاب کنید.
  • برای مشاهده جزئیات بیشتر هر یک از این معیارها، روی پیکان سمت راست در کنار دسته مربوطه ضربه بزنید.

استفاده از برنامه های تحلیلی برای تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام

گاهی اوقات بهتر است که به جای صرف زمان برای تجزیه و تحلیل آمار اینستاگرام از طریق خود برنامه، از طریق نرم افزارهایی که موجود هستند و می توانند به طور دقیق صفحات مجازی را تجزیه و تحلیل کنند، استفاده کنید.

پیش از معرفی برنامه‌ها به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید با استفاده از امکان فروش خدمات اینستاگرام هر کدام از نقاط ضعفی که در تحلیل‌های مربوط به پیج اینستاگرام خود مشاهده می‌کنید را تقویت کنید.

هوت سوئیت (Hootsuite)

برنامه Hootsuite، یک برنامه عالی برای مشاهده داده های عملکردی در اینستاگرام است. این برنامه می تواند گزارش های قابل درک و آسانی را به شما ارائه کند. بنابراین، با سطح مبتدی تا متوسط می توانید از این برنامه استفاده کنید. صاحبان مشاغلی که رسانه های اجتماعی خود را مدیریت می کنند، می توانند از این برنامه استفاده کنند. همچنین با توجه به اطلاعات آماری خوب موجود در این برنامه، تیم های بازاریابی بزرگ تر نیز می توانند از آن استفاده کنند.

Hootsuite Analytics تصویر کاملی از تمام فعالیت های موجود در رسانه اجتماعی شما را ارائه می کند. بنابراین، نیازی نیست که از سایر پلتفرم ها برای تحلیل داده های آماری اینستاگرام استفاده کنید. از جمله داده هایی که از طریق این برنامه دریافت خواهید کرد، عبارتند از:

  • کلیک کاربران
  • نظرات
  • نرخ مشارکت
  • برداشت ها
  • سهام
  • شماره ذخیره کنندگان
  • بازدیدهای ویدیویی
  • دسترسی ویدیویی
  • و …

همچنین می توانید به داده های آماری زیر نیز از طریق این برنامه دسترسی پیدا کنید.

  • افزایش فالوور در طول زمان
  • نرخ بازخورد منفی
  • بازدید از پروفایل
  • واکنش ها
  • نرخ مشارکت کلی
  • و …

بعد (Later)

برنامه later یکی دیگر از برنامه هایی است که می تواند برای تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است. افرادی که دارای سطح مبتدی تا حرفه ای هستند، می توانند از این برنامه استفاده کنند. مدیران شبکه‌های اجتماعی انفرادی کوچک و مشاغل متوسط و همچنین صاحبان مشاغل، می توانند از این برنامه استفاده کنند.

Later یک پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی مشابه Hootsuite است. این برنامه دارای ویژگی‌های مختلفی است، از تجزیه و تحلیل گرفته تا ابزارهای زمان‌ بندی در این برنامه وجود دارند. این برنامه به عنوان پلتفرمی برای برندهای کوچک ‌تر و سازندگان صفحات اجتماعی که دوست دارند محتوای رسانه‌های اجتماعی را قبل از پست کردن مشاهده کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که برنامه Later می تواند به شما در اندازه گیری عملکرد محتوای اینستاگرام و بهینه سازی زمان ارسال پست کمک کند، این پلتفرم فاقد برخی ویژگی های تجزیه و تحلیل پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل رقابتی و محک زدن صنعت است.

در مقاله “چرا باید به آمار اینسایت پست اینستاگرام توجه کنیم؟” به طور جرئی به کاربردهای تجزیه و تحلیل آمار اینسایت پرداختیم که می‌تواند به شما در تعیین یا تغییر استراتژی های بازاریابی و تبلیغات کمک کند.

بافر (Buffer)

برای آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام می توانید از نرم افزار بافر استفاده کنید. این نرم افزار راه حل های ساده ای را برای ردیابی مخاطبین به شما ارائه می کند. افراد مبتدی تا متوسط نیز می توانند از این نرم افزار استفاده کنند. تیم های بازاریابی، صاحبان مشاغل و همچنین مدیران رسانه های اجتماعی اینستاگرام می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

Buffer یکی دیگر از برنامه های تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام است که با ابزارهایی همراه است که به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را در اینستاگرام داشته باشید. می توانید پست های اینستاگرامی، فیس بوک، توییتر، تیک تاک، لینکدین و … را با این برنامه زمان بندی کنید.

در واقع این برنامه به شما نشان می دهد که بهترین روز و زمان برای انتشار پست در رسانه اجتماعی مجازی شما چیست. حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد پست ها را در اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، تیک تاک، لینکدین، یوتیوب و ماستودون زمان بندی کنید.

این مسئله یکی از نکات کلیدی در رشد آمار لایک اینستاگرام به شمار می‌رود چرا که اگر بتوانید زمان فعالیت بخش عمده مخاطبین خود را شناسایی کنید، احتمال اینکه در معرض دید آنها قرار بگیرید و بتوانید نظر آنها را به خود جلب کنید افزایش پیدا می‌کند.

انواع معیارها برای تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام

Instagram Insights و ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام می توانند داده های مختلفی را به شما ارائه کنند تا با بررسی و تجزیه و تحلیل آن ها، بتوانید به رشد صفحه اینستاگرامی خودتان کمک کنید. در ادامه این داده ها را به شما معرفی کرده و در مورد آن ها توضیح می دهیم.

انواع معیارها برای تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام

Reach

Reach تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد یک پست را نشان می دهد. این معیار برای شناسایی علایق مخاطبین شما عالی عمل می کند.

Impressions

تعداد دفعاتی که یک قطعه از محتوا به کاربران نمایش داده شده است، از طریق این معیار قابل تشخیص است. در واقع تعداد نمایش های اینستاگرام می توانند مشخص کنند که چقدر حساب، محتوا، کمپین ها و تبلیغات شما موثر هستند.

باید به این مسئله توجه داشته باشید که ریچ و ایمپرشن اینستاگرام در راه‌یابی پست شما به اکسپلور تاثیرگذار است بنابراین باید دقت ویژه‌ای در خصوص تحلیل آمار آنها داشته باشید.

Content you shared

Content you shared شامل هر محتوایی است که پست کرده اید و به اشتراک گذاشته اید.

Content interactions

هر اقدامی که کاربران در پیج شما انجام می‌دهند را شامل می‌شود مانند تغییرات لایک هر پست، افزایش شیر اینستاگرام،ذخیره، نظر دادن یا کامنت گذاشتن برای محتوایی که شما منتشر می‌کنید را می توانید از طریق Content interactions مشاهده کنید.

Saves

تعداد دفعاتی که یک پست ذخیره شده است را نشان می دهد. این معیار نیز در رسیدن شما به اکسپلور اینستاگرام موقر است و به همین دلیل امکاناتی نظیر خرید سیو پست اینستاگرام در همین زمینه ارائه می‌شود.

Shares

تعداد دفعاتی که یک پست یا محتوا از طریق اینستاگرام برای کاربر دیگری ارسال شده است را نشان می دهد.

Reel Shares

این معیار نشان می دهد که چند کاربر حلقه شما را به اشتراک گذاشتند.

Plays

تعداد دفعاتی که یک ویدیو در اینستاگرام پخش می شود را نشان می دهد که شامل زمانی است که ویدیو به صورت خودکار پخش می شود یا اینکه فردی برای پخش ویدیو کلیک می کند.

Instagram stories views

تعداد افرادی که یک استوری اینستاگرام را مشاهده کرده اند را می توانید از طریق این بخش مشاهده کنید. همچنین می‌توانید پاسخ ها و سایر فعالیت های روی استوری را نیز بررسی کنید. همچنین شما می‌توانید با امکان خرید ویو استوری واقعی در اینستاگرام آمار این بخش را در پیج خود تقویت کنید.

Watch through rate or completion rate

درصد افرادی که محتوا را از ابتدا تا انتها در استوری‌ ها و حلقه های اینستاگرام مشاهده کردند.

Engagement rate

Engagement rate به درصدی از فالوورهای شما اشاره می کند که با محتوای شما درگیر شده اند که می تواند شامل لایک کردن، نظر دادن، اشتراک گذاری یا ذخیره کردن باشد. این معیار در تحلیل جایگاه شما براساس الگوریتم های اینستاگرام موثر است.

Accounts engaged

این معیار به تعداد حساب های منحصر به فردی اشاره دارد که با محتوای شما تعامل داشته اند. اطلاعات جمعیتی از حساب های مختلف نیز مانند جنسیت، شهرها و کشورها برتر و محدوده سنی قابل دریافت هستند.

Live interactions

این بخش آمار بازدید لایو اینستاگرام و اشتراک گذاری های یک لایو را مشخص می کند.

Peak concurrent viewers

به شلوغ ترین نقطه پخش زنده (لایو) زمانی که بیشترین بیننده وجود داشت اشاره دارد. می‌توانید براساس زمان و نوع محتوایی که در همان بازه زمانی به مخاطب ارائه کردید، مسیر لایوهای بعدی را اصلاح کنید.

Most engaged hashtags

هشتگ‌ های اینستاگرام باعث تعامل بیشتر می شوند و می توانند باعث جذب مخاطبین جدید شوند. از طریق این معیار، هشتگ های محبوب را بررسی می کنید.

تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام

ورود به اکسپلور اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی بر سرعت هر پیج اینستاگرامی دارد و به همین دلیل است که اکثر کاربران تلاش دارند تا همواره خود را به اکسپلور برسانند یا در آن نگه دارند. در مقاله “تاثیر افزایش لایک ها در ورود به اکسپلور اینستاگرام” به تاثیر لایک در ورود یک پست اینستاگرامی پرداختیم که می‌تواند به شما در توسعه کسب و کارتان کمک کند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام و همچنین ابزارهایی که می توانند بدین منظور مورد استفاده قرار گیرند، صحبت کردیم. با توجه به مزایای تجزیه و تحلیل آمار و داده در اینستاگرام، پیشنهاد می کنیم که این موضوع را پشت گوش نیندازید و حتما از ابزارهای مناسب و یا افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است هر چقدر در اینستاگرام تلاش می کنید، نتوانید به آن چیزی که مد نظر دارید برسید.

 

چگونه آنالیز اینستاگرام را فعال کنیم؟

برای فعال کردن آنالیز اینستاگرام، باید حتما اکانت بیزینسی داشته باشید. در این صورت به صورت خودکار پیج اینستاگرام شما به ابزار Instagram Insights دسترسی پیدا خواهد کرد.

آیا آنالیز استوری اینستاگرام مهم است؟

بله با آنالیز استوری اینستاگرام می توانید متوجه شوید که مخاطبین شما به چه چیزهایی علاقه بیشتری دارند و می توانید با چه نوع محتوایی آن ها را جذب کنید.

آیا آنالیز اینستاگرام ضروری است؟

اگر به فکر پیشرفت صفحه اینستاگرامی خودتان نیستید، ضروری نیست. ولی اگر به پیشرفت فکر می کنید، از همین حالا به فکر استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام باشید.

5/5 - (2 امتیاز)



شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید ...