از زمانی که اینستاگرام بین ایرانیها محبوبیت پیدا کرد، بیشتر افرادی که به صورت حرفهای تولید محتوا انجام میدادند، آرزو داشتند تا دستور رفتن به اکسپلور را کشف کنند تا عکسها و فیلمهای 30 ثانیهای آنها وارد اکسپلور شود. این اتفاق در نهایت سبب میشود تا تعداد زیادی فالوور جذب پیج شود. در همان بازه زمانی تصور بر این بود که هر چقدر لایک بیشتری بگیرند، راحتتر و سریعتر میتوانند به اکسپلور راه پیدا کنند. با این پیش زمینه و برای آنکه بیشتر با تاثیر شاخصهای مختلف در افزایش شانس شما در ورود به اکسپلور اینستاگرام آشنا شوید، با این مقاله از وبسایت خرید ویو همراه باشید.
آیا افزایش لایک تاثیری در ورود به اکسپلور دارد؟
در این نوشته قرار است به همین موضوع بپردازیم و دریابیم که فارغ از همه شایعاتی که بین کاربران وجود دارد، یک پست باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا به اصطلاح هم خوش لایک باشد و هم بتواند به اکسپلور راه پیدا کند.
پس اگر یک صفحه کسبوکاری در دنیای اینستاگرام دارید و قصد دارید حرفهایتر محتوا تولید کنید باید با تکنیکهای بیشتری برای رسیدن به اکسپلور آشنا شوید.
تردز اپلیکیشنی است که به تازگی از سوی متا معرفی شده و قرار است رقیبی برای ایکس یا همان توییتر باشد. با این وجود این اپلیکیشن توانسته از ظرف مدت کوتاهی حجم زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند. مقاله “آیا تردز میتواند به رشد آمار اینستاگرام کمک کند؟“ به توضیح این مسئله میپردازد که چگونه میتوان از ظرفیت تردز برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کرد.
رابطه مستقیم لایک و اکسپلور
لایک جزی از یک مفهوم بزرگتر است که اصطلاحا دیجیتال مارکترها به آن اینگیج (Engage) میگویند. اینگیج به فارسی به معنای تعامل است. هر چقدر میزان تعامل مخاطبهای یک صفحه با یک پست بیشتر باشد، احتمال ورود آن پست به اکسپلور بالاتر میرود.
سوالی که پیش میآید این است که اینگیج دقیقا از چه بخشهایی تشکیل میشود؟ در واقع هر عکسالعملی که مخاطب نسبت به یک پست از خود نشان میدهد یک اینگیج برای محتوای ما محسوب میشود، مانند لایک اینستاگرام، کامنت، ویو، سیو و … . حال سوال دیگری که به وجود میآید این است که نرخ اینگیج یک پست دقیقا باید چه قدر باشه تا پست شما وارد اکسپلور شود؟
افزایش لایک ها شانس ورود به اکسپلور را افزایش میدهد و خرید لایک اینستاگرام میتواند کمک حال افزایش آمار یک پست و سوق دهنده آن به سمت اکسپلور باشد.
الگوریتم اینستاگرام چطور کار میکند؟
شاید بتوان گفت که جواب این سوال را کسی نمیداند! اینکه برخی میگویند اگر من هزار لایک بگیرم و یا نسبت لایک به فالوورهایم 30 درصد بشود حتما وارد اکسپلور میشوم، در واقع یک ادعا است و هیچ سند و مدرکی پشت آن نیست. به صورت کلی الگوریتمهای اینستاگرام به این صورت کار میکند که وقتی ما زیر یک پست لایک و کامنت میگذاریم، احتمال نمایش این پست در اکسپلور دوستان ما بالاتر میرود.
یعنی اگر یک پست مورد استقبال ما قرار بگیرد، احتمالا وارد اکسپلور دوستان ما نیز میشود!
افزایش لایک و امکان ورود به اکسپلور
پس وقتی مخاطبین ما در همان ساعات اولیه انتشار پست، آن را لایک کردند، به احتمال زیاد این پست برای دوستان آنها هم به نمایش درمی آید و در نهایت اگر دوستان آنها نیز این پست را لایک کنند، دوستان دوستان ما هم پست را خواهند دید. البته این نکته را درنظر داشته باشید که تنها لایک نیست که در ورود شما به اکسپلور اهمیت دارد و شاخصهای متعددی در این موضوع دخیل هستند که درادامه به آنها نیز اشاره خواهیم کرد اما به طور کلی شما میتوانید برای رشد سریع شاخصهای مورد نیاز از جمله تعداد لایک، از خدمات اینستاگرام استفاده کنید.
حال که متوجه شدید تعداد لایک ها و شانس ورود شما به اکسپلور رابطه مستقیمی باهم دارند، وقت آن است که به چگونگی امکان تولید محتوا با امکان جذب لایک بالا بپردازیم.
تکنیک های کلیدی برای رشد آمار لایک و افزایش احتمال ورود به اکسپلور
برای آنکه بتوانید در تولید محتوایی که بتواند شما را به اکسپلور برساند حرفهای شوید باید ابتدا از برخی تکنیکهای اولیه استفاده کنید.
افزایش لایک و ورود به اکسپلور با پاسخ به نیاز فالوور
حقیقت این است که محتوایهای کاربردی همیشه دیده میشوند. منظور همان محتواهایی است که یک نکته جدید را به مخاطب یاد میدهند یا یک مشکلی را حل میکند. چنین محتوایی هم لایک دریافت میکند و هم اینکه شانس سیو گرفتن بیشتری خواهید داشت. به این ترتیب نرخ تعامل این سبک محتوا بالا میرود و به سادگی وارد اکسپلور میشود.
به عبارت دیگر یکی از شاخصهای مهمی که در ورود پست شما به اکسپلور تاثیرگذار است، تعداد سیوهای پست شما به ویژه در چند ساعت اولیه انتشار پست است. به همین منظور یک ابزار به شدت کاربردی در اختیار افرادی قرار دارد که میخواهند سریعتر راه خود را به اکسپلور اینستاگرام باز کنند و آن خرید سیو پست اینستاگرام است.
این امکان در کنار افزایش لایکها در ورود به اکسپلور اینستاگرام موثر خواهد بود. به همین خاطر در هر حوزهای که فعالیت میکنید، سعی کنید محتوایی بسازید که سوال ذهنی قشری مشخصی را پاسخ بدهد تا لایک و سیو بیشتری کسب کنید.
جذابیت محتوا برای افزایش لایک و ورود به اکسپلور
به طور مثال اگر یک پیج فروش لباس دارید میتوانید روشهای افزایش طول عمر یک شلوار یا پیرهن را به عنوان یک محتوای جذاب به اشتراک بگذارید و یا اگر پیجی در حوزه ورزشی دارید میتوانید محتوایی با عنوان چگونگی محافظت از کمر در زمان استفاده وزنه به اشتراک بگذارید.
مقاله “چرا باید به آمار اینسایت پست اینستاگرام توجه کنیم؟” چیستی و کاربردهای توجه به اینسایت اینستاگرام را تشریح میکند. اینسایت در حقیقت آمار کلی مرتبط با پستها، استوریها و محتوای دیگر پیج است و این ابزار به شما امکان میدهد تا بهدقت عملکرد بازاریابی و تبلیغات خود در اینستاگرام را بررسی و تجزیهوتحلیل کنید.
اهمیت خلاقیت در ورود پست به اکسپلور
برای اینکه خلاقیت خود را نشان دهید حتما نباید محتوای طنز تولید کنید. در هر حوزهای تلاش کنید از روشها و مدلهای جذاب برای معرفی کسب و کار خود و تولید محتوا استفاده کنید. برخی مواقع استفاده از نقاشی به جای عکسهای واقعی میتواند محتواهای خلاقانهای تولید کند یا مثلا استفاده از لحنهای کامیپوتری و ماشینی به جای صدای انسانی میتواند به عنوان یک محتوای خلاقانه شناخته شود.
خلاقیت باعث میشود کاربران محتوای شما را با کاربران بیشتری به اشتراک بگذارند چرا که برای آنها تازگی دارد. درحقیقت تعداد شیر های پست شما نیز یکی از عواملی است که میتواند شما را به اکسپلور نزدیکتر کند. البته برای افزایش تعداد شیر در کوتاه میتواند توصیه دیگری نیز وجود دارد و آن خرید شیر پست اینستاگرام است.
تاثیر درخواست از مخاطب در افزایش لایک اینستاگرام
بسیاری از کاربران عادت به لایک کردن پستها ندارند، هر چند که محتوا را تا انتها نگاه میکنند و حتی از آن خوششان میآید. برای آنکه چنین کاربرانی را تشویق کنید تا پست شما را لایک کنند به روش خودتان از آنها بخواهید تا پست شما را لایک کنند یا کامنت بگذارند و نظرات خود را با شما در میان بگذارند.
این کار در افزایش آمارهای مربوط به تعامل کاربران با شما اثر گذار است، همان چیزی که میتواند شما شانس پست شما برای رسیدن به اکسپلور را افزایش دهد. در همین رابطه شما میتوانید اقدام به خرید کامنت با متن دلخواه خود کنید تا شاهد افزایش بازخورد بیشتری باشید. به این ترتیب این اقدام به عنوان تعامل کاربران با شما در نظر گرفته خواهد شد.
افزایش لایک و ورود به اکسپلور بر مبنای شناخت مخاطب
انتشار هر محتوا بر روی پیج باعث نمیشود که تعداد لایک شما افزایش پیدا کند بلکه تولید محتوا براساس علایق و شناخت مخاطب است که چنین امکانی را به شما خواهد داد. برای این کار کافی است، یک نظرسنجی در پیج بگذارید چند سوال بپرسید تا متوجه شوید مخاطبین Instagram شما به چه محتوایی بیشتر علاقه دارند.
تاثیر ارتباط متقابل با مخاطبین در افزایش لایک
در محتواها خود تلاش کنید تا با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کنید. تلاش کنید به نحوی این کار را انجام دهید تا مخاطبین شما احساس نزدیکی داشته باشند و تصور کنند که در محتوا و رشد پیج شما شریک هستند. یکی از راههایی که به شما امکان میدهد تا ارتباط نزدیکتری با مخاطبین خود برقرار کنید این است که در کامنتها یا دایرکت به خوبی با آنها برخورد کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که برمبنای اصول برندینگ هر کسبوکاری میتواند با مخاطبش با یک لحن خاص برخورد کند، این مسئله به شخصیت برند شما باز میگردد، مثلا ممکن است یک برند را ببینید که با مخاطب شوخی میکند اما یک برند دیگر بسیار جدی برخورد میکند. این مورد به به مدل مخاطبهای صفحه بستگی دارد و انتخاب این مدل به شناختی که از مخاطبین خود پیدا کردید باز میگردد.
اینستاگرام یک اپلیکیشن بینالمللی است و در چنین فضایی اگر به بتوانید فالوورهای خارجی جذب پی خود کنید، به بازاری بسیار بزرگتر از بازار کاربران فارسی زبان دست پیدا کردهاید که میتواند فالوورها و وضعیت کلی پیج شما را به شدت بهبود ببخشد. برای آشنایی به چگونگی جذب فالوور خارجی در اینستاگرام میتوانید مقاله “روش های افزایش فالوور خارجی در اینستاگرام“ را مطالعه کنید.
کاربرد ریچ و ایمپرشن در رسیدن به اکسپلور اینستاگرام
در این بخش باید ابتدا با این مفهوم آشنا شوید که ریچ تعداد کل افرادی است که محتوای شما را می بینند و ایمپرشن تعداد دفعاتی که محتوای شما نمایش داده می شود، صرف نظر از اینکه کلیک شده یا خیر. این مسئله هم یکی از شاخصهایی است که میتواند مسیر رسیدن شما به اکسپلور را فراهم کند. خرید ریچ و ایمپرشن اینستاگرام میتواند آمار پست شما را تحت تاثیر قرار داده و شانس پست شما را برای ورود به اکسپلور افزایش دهد.
همراهی با موج هشتگها برای افزایش فالوور اینستاگرام
برخی مواقع، موضوعاتی در فضای اینترنت ترند میشود و همه راجع به اون موضوع برای ورود به اکسپلور اینستاگرام محتوا تولید میکنند، مثل یک آهنگ یا یک سریال. در این مواقع یک فرصت طلایی به وجود میآید که با استفاده از آن میتوانید خود را مطرح کنید.
اگر جزو اولین نفراتی باشید که سوار یک موج میشوید، علاوه بر اینکه شاهد افزایش لایک خود خواهید بود، خیلی سریع وارد اکسپلور میشوید و فالوورهای جدیدی زیادی به دست خواهید آورد. به این نکته توجه کنید که ترندهای توییتر از ترندهای Instagram کمی جلوتره هستند، یعنی اگر قرار باشد موضوعی به طور گسترده مورد توجه قرار بگیرد احتمالا ابتدا در توییتر مطرح میشود.
جمعبندی
در این محتوا ابتدا متوجه شدید که افزایش لایک میتواند برای ورود به اکسپلور اینستاگرام مفید باشد. در ادامه درک کردید که اینگیج یا تعامل چیه و بالا رفتن آن به صورت کلی بر روی رفتن به اکسپلور اثر گذار است. نکته مهمی که در این نوشته بهش اشاره شد توجه مخاطب به پست در ساعات اولیه است. وقتی پستی را منتشر میکنید هر چه زودتر دیده شود به نفع شما است.
آیا افزایش لایک تاثیری در ورود پست به اکسپلور دارد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که هرچقدر تعداد تعامل کاربران در دقایق اولیه انتشار پست بیشتر باشد شانس شما برای رسیدن به اکسپلور بیشتر خواهد بود و لایک یکی از شاخصهای مهم در بخش تعاملات است.
اینگیج چیست و چه کاربردی در ورود به اکسپلور اینستاگرام دارد؟
اینگیج به فارسی به معنای تعامل است. هر چقدر میزان تعامل مخاطبهای یک صفحه با یک پست بیشتر باشد، احتمال ورود آن پست به اکسپلور بالاتر میرود.
چطور باید محتوایی تولید کرد که به اکسپلور راه پیدا کند؟
برای آنکه بتوانید در تولید محتوایی که بتواند شما را به اکسپلور برساند حرفهای شوید باید ابتدا از برخی تکنیکهای اولیه مانند توجه به نیاز مخاطب، حل مسئله برای مخاطب، شناخت مخاطب و خلاقیت در تولید محتوا استفاده کنید.
آیا تردز میتواند به رشد آمار اینستاگرام کمک کند؟
چرا باید به آمار اینسایت پست اینستاگرام توجه کنیم؟
استراتژی های جذب کامنت اینستاگرام