در این مطلب قصد داریم تا به صورت لیست ، تکنیکها و فعالیتهای لازم برای رسیدن پست شما به صدر نتایج در فید و پس از آن قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام را برای شما شرح دهیم.
9 روش برای قرارگیری در اکسپلور اینستاگرام
1. محتوایی متناسب با علاقه کاربر تولید کنید
برای گذشتن از سدِ فید بگذرید و رسیدن به اکسپلور اینستاگرام ، باید پستهایی منتشر کنید که محتوای آن متناسب با علاقه کاربرانتان باشد.
ممکن است پیج شما با موضوع سرگرمی و طنز بیش از 100 هزار دنبال کننده داشته باشد؛ اما پستهایی که با محتوای ورزشی منتشر میکنید، لایک و کامنت بیشتری از طرف مخاطبان دریافت کند. پس شما هم سعی کنید که تمرکز خود را بیشتر به سمت این نوع محتوا (البته نه در تمامی محتوای پیج خود) ببرید تا شانس حضور پست در اکسپلور اینستاگرام افزایش پیدا کند؛ چنانچه پستی منتشر کردید که از بازخورد مناسبی برخوردار نبود میتوانید آمار پست را با خرید لایک اینستاگرام افزایش دهید تا پست شما نزد اینستاگرام نیز محبوب به نظر بیاید.
2. محتوایی تولید کنید که تعامل کاربر را افزایش دهد
زمانی که پست شما در یک ساعت اول انتشار با بازدید، لایک، اشتراکگذاری و نظرات زیادی روبرو شود، احتمالاً از نظر اینستا لایق قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام است. البته تعامل (همان اینگیجمنت) صرفاً نسبت به پستها سنجیده نمیشود! دایرکت، reply روی استوریها و… نیز جزو تعاملات محسوب شده و باعث افزایش اعتبار شما برای الگوریتم اینستاگرام میشود.
برای افزایش تعامل اولین راه، انتشار محتوای جذاب و پس از آن، درخواست از کاربر است. پس مخاطبان خود را به تعامل دعوت کنید!
نظرسنجی، مسابقه و پرسش و پاسخ در استوری نیز از دیگر تکنیکهای افزایش تعامل کاربران است.
نکته: احتمالاً بهتازگی کامنتهایی را در زیر پست پیجهای مختلف با چنین کلماتی مشاهده میکنید:
- خیلی خوب بود
- عالی
- به پیج ما هم سر بزنید
- و…
اینها اغلب کامنتهای تبلیغاتی هستند که با استفاده از ربات تبلیغاتی در قسمت نظرات پستها قرار داده میشوند. اینستاگرام وجود این کامنتها در پیج شما را یک امتیاز منفی در نظر میگیرد. در چنین مواقعی با استفاده از استراتژی پرسش و پاسخ در کامنت، تعداد نظرات واقعی را افزایش دهید تا علاوه بر بیاهمیت شدن کامنتهای تبلیغاتی، تعامل پیج خود را بالا ببرید. باید بازدید پست خود را افزایش دهید تا بتوانید کاربران بیشتری را درگیر مطالب خود کنید. خرید ویو اینستاگرام به شما این اجازه را میدهد که مطلب شما نزد کاربران بیشتری نمایش داده شود و در نتیجه آن کاربران بیشتری به سمت شما جذب شوند.
از دیگر تکنیکهای افزایش تعامل کاربران، انتشار پست در زمان مناسبی از روز است. زمان مناسب جهت انتشار محتوا نسبت به مخاطبان شما تعیین میشود که باید آن را با آزمون و خطا و نسبت به بازخوردهای دریافتی از کاربرانتان به دست بیاورید.
3. فعالیت خود را در اینستاگرام بیشتر کنید
تعامل صرفاً در رفتار کاربر با پیج اینستاگرامی شما خلاصه نمیشود چرا که بسیاری از پیج ها با خرید فالوور اینستاگرام فالوور های خود را افزایش داده اند و این طبیعی است که تعامل کاربر به نسبت تعداد فالوور هایش کمتر باشد ولی خرید فالوور مانعی برای رفتن به اکسپلور نیست چرا که معیار های مهمتری در اینستاگرام برای ورود به اکسپلور وجود دارند. برای الگوریتم اینستاگرام مهم است که شما هم در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید و با دیگران تعامل داشته باشید تا در اکسپلور اینستاگرام زودتر قرار بگیرید.
پس به پست کاربران خود سر بزنید، آنها را لایک کنید، نظر ارسال کنید و حتی برای آنها دایرکت بفرستید تا این ارتباط را مداوم و قویتر کنید. میتوانید در پستها و استوریهای مرتبط خود، دوستان و دیگر افراد (مخصوصاً افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها) را تگ و منشن کنید.
نکته: از ارسال کامنتهای ساده و بیارزش مانند «عالی»، «خوب بود» و اینچنین متنها خودداری کنید. طبق تجربیات کاربران، کامنتهای کمتر از 4 کلمه برای اینستاگرام بیارزش محسوب میشوند.
4. پست و استوری را در ابتدای انتشار، ویرایش و حذف نکنید
اینستاگرام در مورد نشان دادن و یا ندادن پست شما در اکسپلور، در یک ساعت اول پس از انتشار آن تصمیم میگیرد. طبق تجربه، با حذف پست و انتشار مجدد آن و همینطور ویرایش متن پستهای تازه منتشر شده، احتمال قرار گرفتن آن در اکسپلور را به شدت کاهش میدهید؛ پس تا جای ممکن به قرار دادن صحیح مطالب در زمان انتشار دقت کنید تا مجبور به ویرایش آنها نشوید.
5. بهصورت اصولی از هشتگها استفاده کنید
از هشتگها بهصورت کیلویی استفاده نکنید! هشتگها برای نمایش پستهای بهتر و مرتبطتر به کاربران ساخته شدهاند، نه صرفاً برای افزایش بازدید محتوای پیج. اینستاگرام هم دوست دارد که این ارتباط بیشتر و بهتر باشد تا مطالب مفید و مرتبط در اختیار کاربرانش قرار گیرد؛ برای همین الگوریتم اینستاگرام بیشتر از قبل بر روی استفاده صحیح از هشتگها تمرکز دارد.
بهترین تعداد هشتگ برای یک پست، بین 5 تا 9 عدد است. استفاده بیشتر از این تعداد هشتگ میتواند از طرف اینستاگرام به عنوان یک رفتار اسپم و تبلیغاتی شناسایی شود. (البته اینستاگرام به شما اجازه قرار دادن 30 هشتگ در پست را میدهد اما برای بهتر دیده شدن، سعی کنید که فقط هشتگهای مرتبط قرار دهید)
به جز تعداد هشتگها، ثابت و کپی بودن هشتگ پستهای شما مصداق دیگری از رفتار اسپمگونه است. تا جای ممکن هشتگهای هر پست را نسبت به محتوای آن خصوصیسازی کنید.
نکته مهم دیگر درباره این مطلب این است که پستهای محبوب پیج شما، میتوانند در صدر نتایج جستجو هشتگها قرار بگیرند. بهطور مثال پست شما در مورد آخرین گل رونالدو با هشتگ #گل_رونالدو، درصورتیکه برای مخاطبان محبوبیت بالایی داشته باشد، در نتایج فهرستبندی این هشتگ، برای تمامی کاربران جستجو کننده آن در صدر قرار میگیرد و باعث افزایش بازدید و احتمالاً فالورهای پیج شما میشود که همین عامل سبب قرارگیری پست شما در اکسپلور اینستاگرام خواهد شد.
حتی اینستاگرام قابلیت دنبال کردن هشتگ را هم به کاربران خود داده است؛ به این صورت که کاربران میتوانند هشتگ مورد نظر خود را FOLLOW کنند تا تمامی پستهای مربوط به آن، در صفحه فید آنها نمایش داده شود.
اما دقت کنید که در عین حال، آنها توانایی حذف پستهای یک پیج خاص از نتایج این هشتگ در صفحه فید خود را هم دارند؛ پس در صورت ارسال پستهای نامربوط برای هشتگهای مختلف ممکن است مورد خشم کاربران دنبال کننده آن هشتگها قرار بگیرید و این یک سیگنال منفی برای الگوریتم اینستاگرام محسوب میشود.
6.در صورت امکان لوکیشن پست را ثبت کنید
سایت buffer در یکی از مقالات خود به این موضوع اشاره کرد که وجود لوکیشن مکانهای خاص و محبوب میتواند به افزایش بازدید پست و قرار گرفتن آن در اکسپلور اینستاگرام شما کمک کند.
بهطور مثال تصویری از برج pizza در ایتالیا در کنار لوکیشن مکانی آن شانس شما را برای قرار گرفتن در صدر فید و اکسپلور افزایش میدهد. البته در ادامه این مطلب گفته شده است که اینستاگرام توانایی شناخت لوکیشنهای اشتباه و فِیک را دارد پس به هیچ عنوان از این موضوع سوء استفاده نکنید.
با استفاده از این تکنیک میتوانید پستهای مرتبط خود را در تلفیق با مکانهای محبوب مانند برج میلاد، میدان نقش جهان، حافظیه و… بیشتر از قبل در معرض نمایش قرار دهید.
7. مطمئن شوید محتوایتان مخاطب را در صفحه نگه میدارد
شاید تصویر یک مجسمه تاریخی و یک خط توضیح متنی در مورد آن برای کاربران شما جذاب باشد، اما باید بدانید که این پست، نمیتواند به خوبی الگوریتم اینستاگرام را راضی کند.
یکی از نکاتی که برای سنجش اعتبار پستهای شما از طرف اینستاگرام بررسی میشود، زمانی است که کاربران بر روی هر پست شما میگذرانند. پس با توضیحات جذاب و طولانی، عکس نوشته، تصاویر با کیفیت، ویدیو و… کاری کنید که کاربران زمان بیشتری را به محتوای شما اختصاص دهند تا شانس شما در قرار گیری اکسپلور اینستاگرام بیشتر شود.
8. از مخاطبان بخواهید اعلانهای پیج شما را فعال کنند
زمانی که مخاطبان از محتوای شما راضی باشند، میتوانند اعلانهای مربوط به پیج شما را فعال کنند تا در صورت انتشار محتوا، اینستاگرام با نوتیفیکیشن به آنها انتشار پست جدید از طرف شمارا اطلاع دهد. اگر بتوانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که اعلان مربوط به پیج شما را فعال کنند، کمک زیادی به افزایش اعتبار و در نهایت ورود پستها به اکسپلور اینستاگرام کردهاید.
با فعال شدن این نوتیفیکیشنها، مخاطبان در اولین دقایق انتشار پست از آن باخبر شده و با ایجاد تعامل نسبت به آن، شما را به صدر فید دیگر کاربران و پس از آن اکسپلور میفرستند.
در ساعات اولیه انتشار پست خود با جذب نظرات مختلف پستتان را سریع تر وارد اکسپلور کنید؛ از کاربران بخواهید نظرات خود را نسبت به پستی که گذاشتید اعلام کنند. اگر کاربران کم کاری دارید با خرید کامنت اینستاگرام برای پست خود کامنت هایی زیبا و متنوع جذب کنید تا کم و کاستی برای پستتان باقی نماند!
علاوه بر این روشن شدن این اعلانها سیگنال مثبتی به الگوریتم اینستاگرام بوده که نشان میدهد پیج شما، یک پیج محبوب و پرمخاطب است.
9. از لایو، استوری، IGTV و دیگر قابلیت ها استفاده کنید
لایو و استوری از بهترین گزینهها برای افزایش اینگیجمنت و تعامل کاربر هستند. نه به صورت آزاردهنده، ولی در حد معمول از لایو زنده استفاده کنید تا هر از گاهی کاربران به یاد شما بیافتند. علاوه بر این، میتوانید با استفاده از استوری در دقایق اولیه انتشار پست، این موضوع را به کاربران خودتان یادآوری کنید تا سطح تعاملات با پست منتشر شده را بالا ببرید. همچنین سعی کنید پست های ویدیویی در قالب IGTV منتشر کنید تا کاربران زمان بیشتری را در پیج شما سپری کنند همینطور میتوانید با خرید لایک IGTV جذابیت پست خود را نزد کاربران دو چندان کرده و با خرید ویو برای آن سبب افزایش بازدید پست خود نیز شوید.
به غیر از لایو و استوری، استفاده از قابلیتهای جدیدی مانند:
- نظر سنجی
- پرسش و پاسخ
- باکس سؤال
- IGTV
- و…
هم میتوانند به افزایش شانس شما جهت رسیدن به اکسپلور اینستاگرام کمک کند.
نکته پایانی قرار گیری در اکسپلور اینستاگرام
توصیه میکنیم که برای افزایش شانس خود برای حضور در در اکسپلور اینستاگرام ، کیفیت تصاویر و ویدیوهای خود را بالا ببرید. علاوه بر آن ، به هیچ عنوان از قدرت بالای استوری غافل نشوید. طبق آمار منتشر شده در سال گذشته، تعداد کاربران استوری اینستاگرام در روز بیشتر از 500 میلیون نفر است. پس تا جای ممکن از آن استفاده کنید.
آشنایی با تکنیک های افزایش لایک روبیکا
آشنایی با روش های افزایش لایک تردز
معرفی 10 روش برای جذب لایک واقعی اینستاگرام