اینستاگرام اپلکیشین محبوبی است که باعث شده است بسیاری از افراد کسب و کار خود را در آن شروع کنند و برای پیج اینستاگرامی خود جذب مخاطب کنند. همهی کسانی که در این اپلیکشین صفحهای برای کسب و کار خود زدهاند به دنبال این موضوع هستند که کارشان توسط افراد بیشتری دیده شود تا به واسطهی این موضوع به فروش بیشتری برسند که یکی از این راه های برای دیده شدن بیشتر . اینستاگرام هم برای دیده شدن بیشتر مخاطبان خود بخش اکسپلور را طراحی کرده است. ورود پستهای افراد در این بخش بسیار زیاد در دیده شدن آنها موثر است. در واقع اگر شما نمیخواهید برای تبلیغات پیجتان هزینهای کنید و یا اینکه اول راه هستید باید به شما بگوییم که رفتن پست شما در اکسپلور دقیقا به منزلهی یک تبلیغ برای پیج شما است آن هم به صورت رایگان! با خرید ویو همراه باشید.
زمانی که پست شما در اکسپلور ورود پیدا کند بسیاری منطقی است که افراد بسیار زیادی آن را ببینند و دیده شدن پست شما توسط افراد آن هم در تعداد بالا، قطعا باعث میشود که پرش در تعداد فالوورهای شما اتفاق بیوفتد. پبشنهاد ما این است که برای دیده شدن پست ها در ابتدای کار از خدمات اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری آمار پست خود را افزایش دهید.
ورود پست به اکسپلور اینستاگرام
صفحهی اکسپلور شامل چند بخش است. بخش اول این صفحه شامل پستهایی است که توسط کاربران دیگر لایک شدهاند و به واسطهی آنها ما هم آن پستها را خواهیم دید. بخش بعدی این قسمت شامل پستهایی است که شما به آنها علاقه دارید، اینستاگرام بسیار هوشمند است وقتی شما پستی را لایک میکنید یا پیجی را فالوو میکنید در بخش اکسپلورتان پستهایی شبیه به پستها و محتواهای همان اکانت را در قسمت اکسپلورتان به شما نشان خواهد داد. در واقع الگوریتم اکسپلور اینستاگرام متوجه میشود که علایق شما هول محور چه موضوعاتی است و همان موضوعات و محتواها را برایتان در اکسپلور به نمایش میگذارد.
لایک ها در ورود پست به اکسپلور بسیار موثرند. بعضی افراد با خرید لایک ارزان در ابتدای شروع کار پیج خود پست های خود را به اکسپلور می فرستند که کار خوبی است ولی نیازمند داشتن محتوای خوب است که اکسپلور رفتن پست ها همیشگی باشد. محتواها و پستهای بعدی که شما در اکسپلور خواهید دید، پستهایی هستند که بیشترین لایک یا نظر را از سوی شما دریافت کردهاند. یا این اوصاف اکسپلور افراد مختلف با یکدیگر یکسان نیست. با توجه به توضیحات بالا اگر شما میخواهید پستتان وارد اکسپلور شود باید سلایق مخاطبان خود را شناسایی کنید و طبق یک برنامه منظم پیش روید.
روش هایی برای ورود پست به اکسپلور
همانطور که در بالا اشاره کردیم بخش اکسپلور اهمیت بسیار بالایی دارد و فرصت بسیار مناسبی است تا پیج شما دیده شود. با دیده شدن پیج شما افراد زیادی وارد آن میشوند که این اتفاق باعث افزایش تعامل پیج شما خواهد شد.
رفتن پستهای شما به اکسپلور مخصوصا اگرپیج کسب و کار دارید بسیار به سود شما است. با رفتن پست در این قسمت مخاطبان زیادی با محصولاتتان آشنا میشوند. به نوعی با رفتن به اکسپلور هم هم پستهایتان دیده میشود و هم به تعداد فالوورهایتان افزوده میشود. اینستاگرام هم هدفش از طراحی قسمت اکسپلور همین بود که با دیده شدن کسب و کارها به آنها کمکی کرده باشد.
اگر شما میخواهید که پستتان به اکسپلور راه پیدا کند باید این موضوع را بدانید که به طور کل راهکارهای زیادی در رابطه با این موضوع موجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا موثرین راهکارها را به شما بگوییم.
شناسایی مخاطب
اینستاگرام به دنبال جذب و حفظ مخاطبان خود است به همین دلیل در قسمت اکسپلور پستهایی را قرار میدهد که مطابق با سلایق و علایق همان فرد باشد. در نتیجه شما هم برای اینکه بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید در ابتدا باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و بعد از آن محتوایی را تولید کنید که مطابق با سلایق آنها است. از مهمترین عواملی که در ورود پست به اکسپلور تاثیر گذار است این است که اینستاگرام بتواند درک کند چه میزان پست شما نزد کاربرانتان محبوب بوده است. کاربران پستی را که برایشان محبوب واقع شود سیو میکنند و آن را با سیر افراد به اشتراک میگذارند از این رو پیشنهاد میشود با خرید سیو اینستاگرام نشان دهید که پستتان توسط کاربران زیادی ذخیره شده و با خرید شیر پست ثابت کنید که محتوای انتشاری شما توسط کاربران زیادی به اشتراک گذاشته است! در واقع با اینجام این امور شما به راحتی میتوانید راه را برای ورود پست به اکسپلور هموار کنید.
هشتگ گذاری مناسب و استفاده از موقعیت مکانی
هشتگ اهمیت و تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن پیج شما دارد. البته یادتان باشد که حتما از هشتگهای مرتبط با پستتان استفاده کنید و تعداد هشتگها را زیاد نکنید. با گذاشتن هشتگهای مناسب و به اندازه شانس قرار گرفتن پست شما در اکسپلور بیشتر خواهد شد.
این شرایط تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که شما بسیار دقیق و هوشمندانه از هشتگها استفاده کنید و کلماتی را زیر پست خود قرار دهید که واقعا در رابطه با محتوای پستتان است.
در بالا نیز در رابطه با تعداد هشگها صحبت کردیم. تعداد مجاز هشتگ گذاری برای هر پست 30 است اما پیشنهاد میشود که شما تعداد11 هشتگ را زیر پستهای خود استفاده کنید. نکات مرتبط با هشتگ را جدی بگیرید زیرا با انجام ندادن آنها نه تنها پستتان به اکسپلور نخواهد رفت بلکه اثر منفی هم برای پست شما خواهد داشت.
افرادی که تنها یک هشتگ درست و دقیق از محصول خود در کپشن قرار میدهند بیش از 12.6 درصد از دیگر افرادی که هیچ هشتگی ندارند جلوتر هستند و تعامل پیجشان بالاتر است.
افزایش دنبال کننده های پیجتان
هدف همه ما در اینستاگرام این است که بتوانیم به دنبال کننده های بیشتری دست پیدا کنیم. طبیعتا راه های فراوانی برای افزایش دنبال کننده ها وجود دارد که اگر در کنار جذب فالوور واقعی از این روش ها استفاده کنید میتوانید سریعتر در اینستاگرام رشد کنید. برای مثال با صرف هزینه کمی میتوانید خرید فالوور ارزان را مد نظر قرار دهید و به سادگی فالوور هایتان را افزایش دهید؛ با افزایش فالوور های شما جذب دنبال کننده نیز ساده تر میگردد. اگر در ارتباط با پیج های خارجی هستید شما نیاز به دنبال کننده های خارجی زبان دارید از این رو هرگز اهمیت خرید فالوور خارجی را نادیده نگیرید. اگرچه بسیاری از افراد اعتقادی به دنبال کننده های فیک ندارند اما باور کنید تاثیر بسیار زیادی در دید مخاطب داشته و سبب ورود افراد جدیدی به پیجتان میگردد، لذا خرید فالوور فیک نیز میتواند در افزایش فالوور های شما مفید واقع شده و با بیشتر و بیشتر شدن فالوور هایتان شانستان برای ورود پست به اکسپلور نیز افزایش یابد.
ارتباط داشتن با مخاطبان
اگر به دنبال این موضوع هستید که پیجتان در اکسپلور دیده باشد باید با دنبال کنندگان و مخاطب خود در ارتباط باشید. تعامل با مخاطبانتان بسیار اهمیت دارد. در رابطه با این موضوع راهکاریهایی را به شما خواهیم گفت.
یکی از این راهکارها این است که جواب کامنتهای مخاطبین خود را تا جای ممکن زیر پستهای خود پاسخ دهید و اگر کامنت های پست های شما کم و ناچیز است پیشنهاد می شود از خرید کامنت ایرانی واقعی استفاده کنید تا علاوه بر رشد کامنت های شما بصورت کاملا واقعی شاهد پیشروی خود در ورود به اکسپلور افراد ایرانی نیز باشید. از دیگر راهکارها اینکه در رابطه با پستها و محتوای خود از مخاطبانتان نظر بخواهید و آنها را هم درگیر محتوای خود کنید و یا اینکه چالش در پیج خود برگزار کنید که دنبال کنندگان شما دوستان خود را هم به پیج شما دعوت کنند.
استفاده از کپشنهای جذاب
دقت داشته باشید که کپشن اهمیت بسیار زیادی در رابطه با دیده شدن پیج شما دارد. سعی کنید کپشنهای کوتاه اما جذاب بنویسید، در حال حاضر بیشتر مخاطبان دنبال کپشنهای کوتاه اما جذاب و خلاقانه هستند. کپشنهای شما باید طوری نوشته شود که مخاطبان دوست داشته باشند در رابطه با آن در کامنت اظهار نظر کنند. میتوانید در قسمتهایی از کپشن سوال مطرح کنید تا دنبال کنندگان شما به آنها پاسخ دهند. همهی این تعاملات باعث میشود احتمال دیده شدن پست شما در اکسپلور بیشتر شود.
پیدا کردن زمان مناسب برای پست گذاشتن
تا به اینجا دررابطه با محتوای یک پیج و اهمیت محتوای درست و خلاقانه با شما صحبت کردیم و گفتیم برای موفقیت یک پیج و ورود پستهای آن به اکسپلور نیاز است که محتواها هوشمندانه باشند اما به این نکته دقت داشته باشید که برای جذب مخاطب تنها محتوای قوی کافی نیست و زمان گذاشتن آن محتوا و پستها هم در دیده شدن پیج شما بسیار اهمیت دارد. پستهای پیج خود را در زمانی باید منتشر کنید که مخاطبان شما در برنامهی اینستاگرام حضور دارند و هماهنگیهای مربوط به اینکار را میتوانید با انجام یک ارزیابی یا پرسش از مخاطبانتان متوجه شوید.
همکاری با افراد شناخته شده در اینستاگرام
برای بالاتر رفتن تعامل پیج خود میتوانید با افراد شناخته شدهی این اپلیکشین همکاری کنید. بلاگرها یا اینفلوئنسرهایی که حوزهی کاریشان مرتبط به پیج شما هست را پیدا کنید و همکاری خود را با آنها شروع کنید. این موضوع و این چنین همکاریهایی به شما در دیده شدن پیجتان کمک بسیار زیادی میکند، به هر میزان که پیج شما دیده شود قطعا احتمال دیده شدن پستهایتان در اکسپلور هم بیشتر خواهد شد. یکی از روش های جالبی که کاربران از آن استفاده میکنند گذاشتن کامنت زیر پست افراد مشهور است؛ بعد از اینکار میتوانید با خرید لایک برای کامنت خود نظرتان را بیشتر مورد توجه آنها و سایر افراد قرار دهید. با افزایش آمار شما راه ورود به اکسپلور نیز آسانتر میشود.
روشن کردن اعلانهای پیج شما
از مخاطبین خود بخواهید که اعلانهای مربوط به پیج شما را روشن کنند تا وقتی شما پستی را منتشر کردید متوجه شوند و بتوانند آن را لایک کنند. لایک و کامنت کمک بسیار زیادی در دیده شدن پستهای شما در اکسپلور خواهد کرد.
اکسپلور اینستاگرام از چه پست هایی تشکیل شده؟
در اکسپلور اینستاگرام شما پستهای مختلفی را میبینید. این پستها برای اکانتهای مختلفی هستند که برخی از آن اکانتها را شما فالوو دارید و برخی دیگر را ممکن است اصلا فالو نداشته باشید.
اکسپلور اینستاگرام خلاصه شده است از:
- پستهایی که توسط شما یا کسانی که آنها را فالوو دارید لایک شدهاند.
- پستهایی از اکانتهایی که مشابه آن اکانتها را شما فالو دارید.
- پستهایی که توسط کاربران و مخاطبان زیادی دیده شده باشند.
- یادتان باشد که اکسپلور هر فردی محتوایش مختص به خود او است و اکسپلور افراد با یکدیگر متفاوت است.
به طور کلی اینستاگرام خیلی خوب کاربران خودش را تحلیل و آنالیز میکند و هوش مصنوعی بسیار قوی دارد. بخش اکسپلور اینستاگرام نیز از این موضوع مستثنی نیست و پستهایی را به کاربر نشان میدهد که متوجه شده باشد به آن موضوع و حیطه علاقه دارد. تغییر پستهای نمایش داده شده در قسمت اکسپلور:
اگر در قسمت اکسپلور شما پستهایی وجود دارد که شما مایل به دیدن آنها نیستید، هیچ جای نگرانی نیست. مراحل زیر را انجام دهید تا پستهای مطابق با سلیقهی شما نمایش داده شود.
- به قسمت اکسپلور اینستاگرام خود بروید.
- وارد همان پستی که مایل به دیدن آن نیستید شوید.
- در قسمت بالا سه نقطه وجود دارد آن را بزنید.
- گزینهی Not interested را خواهید دید، بر روی آن بزنید.
- پیامی از طرف اینستاگرام به شما نمایش داده میشود که اعلام میکند آن پست را از قسمت اکسپلور شما حذف کرد.
توجه داشته باشید که با انجام اینکار احتمال دیدن آن محتواها به صفر نمیرسد و باز هم ممکن است در اکسپلورتان با آن پستها مواجه شوید.
سخن پایانی
افرادی که کسب و کاری در اینستاگرام دارند برای دیده شدن پیج خودشان از راههای گوناگونی استفاده میکنند یکی از این راهها، تبلیغات است. در حال حاضر تعرفهی تبلیغات اینستاگرام بالا است و شما اگر در ابتدای راه است و یا به طور کل نمیخواهید از طریق تبلیغات دیده شوید بهترین راهکار این است که کارهایی انجام دهید تا پستهای شما وارد قسمت اکسپلور اینستاگرام شود. با این اتفاق به صورت رایگان برای پیج خود تبلیغات انجام دادهاید. به همین دلیل ما هم سعی کردیم تا در این مطلب در رابطه با اکسپلور اینستاگرام با شما صحبت کنیم. با ورود پستهای شما به بخش اکسپلور به راحتی تعداد بسیار زیادی از افراد وارد پیج شما شده و به یکی از دنبال کنندگان صفحهی شما تبدیل میشوند. تمام این اتفاقات منجر به این موضوع میشود که تعامل و فروش پیج شما بالاتر رود. در نتیجه اصلا قسمت اکسپلور اینستاگرام را دست کم نگیرید.
روش های افزایش ویو یوتیوب
آموزش مخفی کردن تعداد لایک ها در اینستاگرام
نکات حرفهای برای افزایش فالوورهای روبیکا