امروزه در فضای مجازی و رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام از هشتگها به عنوان ابزاری مهم برای افزایش بازدید مخاطب و همچنین دستهبندی محتواها استفاده میشود. بنابراین با بالا رفتن بازدید مخاطبین نقش هشتگها در افزایش فالوور در اینستاگرام، جذب و تعامل کاربر مشخص و بسیار مهم است. در ادامه این مقاله از وبسایت خرید ویو با ما باشید تا اطلاعاتی در خصوص هشتگ به شما بدهیم و شما را با هشتگگذاری در اینستاگرام و تاثیر آن در افزایش فالوور آشنا کنیم؛ همچنین استراتژیهایی برای هشتگگذاری را به شما معرفی کنیم.
هشتگها برای انسجام و گروهبندی محتواهایی که شبیه به هم هستند و برای سهولت در دسترسی به آنها، استفاده میشوند. همچنین هشتگ برای جذب فالوور و مخاطب هدف نیز کاربرد دارد. بسیاری از موارد این چنینی وجود دارند که Hashtag را مهم و استفاده از آنها را بیشتر و بیشتر میکند.
استوریهای اینستاگرام یکی از ابزارهای مهم برای جذب فالوورهای بیشتر است. برای آنکه با روشهای متعددی که با استفاده از آن میتوانید اقدام به جذب فالوور اینستاگرام کنید، آشنا شوید، مطالعه مقاله “جذب مشتری در اینستاگرام با استوری ها” به شما کمک خواهد کرد.
اهمیت هشتگگذاری جذاب در اینستاگرام
ابتدا باید بدانید که به زبان ساده هشتگ همان علامت (#) است که اگر قبل از کلمه یا عبارتی گذاشته شود، به یک متاتگ تبدیل میشود. نقش هشتگها در افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام نیز بسیار اثرگذار است و ازطریق آن میتوان بازدیدها را بالا برد. علاوهبر این با کلیک کردن روی هشتگ مطالب و صفحههایی در رابطه با همان موضوع پدیدار میشوند. در واقع از هشتگها برای دستهبندی کردن محتواهایی با موضوعات شبیه به هم استفاده میشود.
هشتگ راهی میانبر برای دستیابی مخاطبین به محتوای صفحه در Instagram است. این علامت بستر را برای کاربران فراهم میکند تا بهراحتی با سرچ کردن به محتواهای مشابه دست یابند.
یکی از اصلیترین هدفهای هشتگ زدن در اینستاگرام، جذب مخاطبین هدف و افزایش آن است و در این خصوص کاربرد اثرگذاری دارد. همچنین هشتگگذاری در اینستاگرام باعث میشود که مطالب شما با نظم خاصی و بهصورت دستهبندی شده در اختیار مخاطبین قرار بگیرند. از این نماد باید مناسب و مرتبط با محتواها و مفاهیم استفاده شود و نباید بیربط به کار روند.
نکات کلیدی در استفاده از هشتگها برای افزایش فالوور
اطلاعات کلی که در مورد هشتگگذاری باید بدانید عبارتاند از:
تعداد صحیح هشتگها
نمیتوانید برای هر پست بیش از اندازه هشتگ بگذارید؛ این میتواند نتیجه عکس دهد. بنابراین بهتر است که برای هر پست کمتر از ۳۰ هشتگ استفاده کنید که ۱۵ عدد مناسبتر است و برای هر استوری از ۱۰ هشتگ استفاده کنید. فراموش نکنید که به کار بردن از حروف بزرگ اول کلمه، تاثیر بهتری در هشتگگذاری دارد.
اگر به این روش در استوریهای خود هشتگگذاری کنید احتمالا شاهد رشد ویو استوری خود خواهید بود. البته اگر قصد دارید که با افزایش ویو استوری خود جذابیت آن برای کاربران دیگر را افزایش دهید میتوانید اقدام به خرید ویو استوری فوری کنید.
نقش تحلیل اثر هشتگها در افزایش فالوور اینستاگرام
با بررسی نتایج و ردیابی هشتگها و تاثیر آن در جذب فالوور میتوانید بفهمید به چه میزان استفاده از هشتگها در دیده شدن پستها موثر بوده است. بنابراین در فواصل زمانی مشخص هشتگگذایهای خود را آنالیز کنید و از آن هشتگهایی که موثرتر بودند، باتوجه به مضامین محتواها بیشتر استفاده کنید.
اهمیت هشتگهای ترند و مرتبط به محتوا
همیشه و بهطور مداوم از هشتگهایی که با پیج و محتواها مرتبط هستند استفاده کنید. ابتدا عنوان مد نظر را سرچ کنید، از بین آنها مناسبترین را برگزینید و بعد بهترین و ترندترین را بگذارید. استفاده از هشتگهای غیرمرتبط باعث میشوند الگوریتم اینستاگرام مخاطبین هدف شما را تشخیص ندهد. این امر باعث میشود جذب بازدیدکننده کمتر شود و به این ترتیب نمیتوانید شاهد افزایش ویو اینستاگرام خود باشید.
دور هشتگهای ممنوعه، فاصله و علائم نگارشی خط بکشید
استفاده از هشتگهایی که مربوط به محتوای نامناسب، غیراخلاقی و متضاد با قوانین هستند ممنوع است. حتی اگر این هشتگها باعث شوند بازدید بیشتر شود، در طولانی مدت نمیتواند نتیجه خوبی را در پی داشته باشد. اینستاگرام با تکرار استفاده از این هشتگها و تخلف از قوانین، پیج یا صفحه شما را غیرفعال میکند. از علائم نگارشی و فاصله بین کلمات نیز استفاده نکنید؛ همچنین یک هشتگ را در یک محتوا دو بار به کار نبرید.
مقاله “افزایش فروش با برگذاری لایو اینستاگرام” به شما کمک میکند تا حداکثر استفاده را از برگزاری لایوهای خود ببرید و بتوانید فالوورهای بیشتری را به خود جلب کنید.
نقش هشتگها در افزایش فالوور
نقش هشتگها در افزایش فالوور اینستاگرام زیاد است بهطوری که اگر درست و اصولی پایهگذاری شوند، میتوانند پستهای شما را به کاربرانی که مخاطب اصلی حساب میشوند، نشان دهند. به همین صورت حتی امکان جذب فالوور خارجی شما افزایش مییابد و در معرض دید افراد بیشتری قرار میگیرید. اما اگر از هشتگهای نامناسب استفاده کنید به صفحه کاربری شما تا حد زیادی آسیب وارد میشود و نتیجه عکس میدهد.
برای اینکه تاثیر و بازدهی هشتگها در جذب فالوور پررنگتر شوند و مخاطبین هدف را پیدا کنید، به موارد زیر هم دقت کنید:
- در هشتگگذاری حتماً از نماد # بدون فاصله با عبارتی که میخواهید برای آن هشتگ بزنید استفاده کنید.
- برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام صفحه و پیج باید پابلیک یا عمومی باشد.
- سعی کنید عبارات و کلماتی که به کار میبرید، کوتاه باشند.
- هشتگهایی که شناختهشده و معروف و همچنین مرتبط با محتواها و مفاهیم هستند انتخاب کنید.
- در هشتگگذاری کیفیت مهمتر از کمیت است، بنابراین هشتگهای زیاد و بیربط به کار نبرید.
تاثیر هشتگها در افزایش فالوور اینستاگرام
اینستاگرام با استفاده از هشتگ میتواند سرنوشت بیزینس آنلاین و کسبوکار کاربران را تغییر دهد. همچنین با برجسته شدن شخص و دیده شدن، میتواند تاثیرات زیادی بر ادامه زندگی افراد گذارد. در واقع کاربران از تاثیر و نقش هشتگها در افزایش تعداد دنبالکنندگان و لایک اینستاگرام استفاده میکنند تا بیشتر و بهتر دیده شوند و به اهداف خود در این پلتفرم برسند. وقتی مخاطبین هشتگهای مربوطه را فالو میکنند، هر دفعه که کاربر پست میگذارد بازدید میکنند، به همین علت بازخورد بیشتری را هم بهدنبال میآورد.
چند نمونه از روند تاثیرگذاری هشتگها در جذب فالوور اینستاگرام عبارتاند از:
- با استفاده از هشتگها مطالب و محتواها در یک اکانت مشخص طبقهبندی میشوند و مخاطب به دستهبندی دسترسی بهتری دارد.
- به اینستاگرام کمک میشود تا با بهکار بردن هشتگها، محتواها را بهتر شناسایی کند و به مخاطبین هدف وصل کند.
- هشتگگذاری به بازدیدکنندگان میفهماند که هدف از ساخت محتواها چیست و بهتر مفاهیم به آنها رسانده میشود.
- با گذاشتن هشتگ، یک موضوع خاص در بین کاربران را میتوان جستوجو کرد و پیدا کردن مطالب مشابه مد نظر، به سهولت صورت میگیرد.
- برای پیجهای تجاری در اینستاگرام کمک به بیشتر دیده شدن برنامهها میکند و نقش هشتگها در افزایش فالوور در این خصوص زیاد و کاربردی است.
- با سرچ کردن هشتگها میتوان پست مورد نظر و موارد مشابه را بهراحتی پیدا کرد.
- میتوانید هشتگها را مانند اکانت شخصی و بیزینسی فالو کنید.
با توجه به پیچیدگی رقابتی که در حال حاضر بین کاربران برای جذب فالوور بیشتر به وجود آمده است، یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهید، آنالیز آمارهای اینستاگرام است. مقاله “آموزش تجزیه و تحلیل آمار در اینستاگرام” به شما کمک میکند تا با شاخصها و روشهای تحلیل آمار در اینستاگرام آشنا شوید و بتوانید روند رشد پیج خود را مدیریت کنید.
استراتژیهای اثرگذار هشتگ گذاری در افزایش فالوور
با استفاده درست از هشتگها میتوان به ارزش و کارایی آنها در اینستاگرام پی برد و نتیجه نقش هشتگها در افزایش فالوور اینستاگرام را دید. یکی از راههای کمکی برای تاثیرگذاری بیشتر هشتگها، به کار بردن استراتژیهای اثرگذار است. اطلاعات در این خصوص و عملیسازی آن باعث میشود مخاطبینی که میخواهید را پیدا کنید و به آنها متصل شوید.
یکی از استراتژی هایی که میتوان از آن برای افزایش فالوور ها استفاده کرد، خرید فالوور اینستاگرام است؛ با رشد فالوور ها و تولید محتوای جذاب میتوان به موفقیت های زیادی دست یافت.
بهتر است با چند نمونه از بهترین استراتژیهای هشتگگذاری برای جذب و افزایش فالوور آشنا شوید:
جذابیت هشتگهای ترند
یکی از روشهای تاثیرگذار این است که به هنگام هشتگگذاری از موارد برتر و شناختهشده استفاده کنید. در هر حوزه فعالیتی یا هر موضوع محتوایی میتوانید هشتگهای برتر را پیدا کنید و از آنها بهره ببرید. این کار کمک میکند تا مخاطبین مرتبط و متصل به محتواهای شما بهتر و زودتر پیدا شوند.
در حال حاضر شما میتوانید در ریلزها هم هشتگگذاری کنید. با این کار شما میتوانید ویو ریلز خود را هم افزایش دهید.
اهمیت زمان در تعیین هشتگها و افزایش فالوور
گروهی از هشتگها میتوانند در زمان خاصی بهتر دیده شوند و گروهی ممکن است اثرگذاری خود را در بازه زمانهای دیگر از دست دهند. بنابراین از هر هشتگ در بهترین زمان خود استفاده کنید تا نقش هشتگها در افزایش فالوور بیشتر شوند و بهتر دیده شوند.
کاربرد هشتگ ها در جذب مخاطبین هدف
اصلیترین و مهمترین موضوع در انتخاب هشتگ، اهمیت دادن به مخاطب هدف است. سعی کنید هشتگهایی را به کار ببرید که مخاطب هدف شما بهدنبال آن است و پیوسته آن را جستجو میکند. در هر پست خود هشتگها را تغییر دهید و بهدنبال آنهایی که مرتبط با محتوا و مخاطب هدف است باشید.
هشتگهای جذاب را اولویتبندی کنید
بهترین ترتیب هشتگگذاری باید به این گونه باشد که ابتدا هشتگ برند یا پیج خود را بگذارید؛ بعد از آن هشتگهای مرتبط با جامعه هدف و موضوع را بگذارید و در آخر هشتگهای برتر را قرار دهید. هشتگها را در کپشن مرتب و به همین ترتیب قرار دهید تا بازدید بهتری در پی داشته باشند و قابل دیدن باشند.
استفاده موثر از هشتگها میتواند سبب افزایش دنبالکنندگان شما شود. چنین اتفاقی در نهایت رشد پیج شما را رقم خواهد زد و به این ترتیب میتوانید از ابزارهای دیگر اینستاگرام مانند لایو هم به شک جذابتری استفاده کنید، چرا که با افزایش فالوورهای شما، ویو لایو شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته برای آنکه بتوانید در برگزاری لایو بین کاربران خودی نشان دهید میتوانید به طور کنترل شده از خرید ویو لایو واقعی هم استفاده کنید.
آنالیز هشتگهای اینستاگرام برای افزایش فالوور
سعی کنید برای هشتگگذاریهای خود استراتژی و برنامه داشته باشید. با بررسی ازطریق ابزارهای اینستاگرامی میتوانید نتایج هشتگها را بررسی کنید و درصورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کنید. نقش هشتگها در افزایش فالوور و دستیابی به مخاطبین هدف بسیار زیاد است. میتوانید از این روش به شدت کمک بگیرید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید.
سخن پایانی
نقش هشتگها در افزایش فالوور اینستاگرام بسیار پررنگ و اثرگذار است و همه کاربران از تاثیر آن باخبر هستند. با استفاده صحیح از آن بهراحتی میشود تعداد بازدیدکنندگان و ارتباط با آنها را از افزایش داد. در واقع هشتگها عنصر بسیار قوی و یکی از الگوریتمهای این پلتفرم برای دسترسی به مخاطبین هدف و جذب آنها به شمار میرود.
البته توجه داشته باشید که هشتگگذاری زمانی اهمیت مییابد که بهدنبال جذب فالوورهای واقعی و افزایش تعامل با آنها باشید که این خواسته هر کاربری است. بنابراین برای بالا نگه داشتن صفحه و پیج، به اصول هشتگگذاری تسلط پیدا کنید و بهجای درست و مرتبط از آن استفاده کنید.
سوالات متداول
بله، البته به شرطی که این کار را به روش درست انجام دهید. به عبارت دیگر استفاده از هشتگهای ممنوعه و یا استفاده بیش از حد از هشتگها نه تنها منجر به افزایش فالوور نمیشود بلکه ممکن است اثر معکوس داشته باشد.
ابتدا باید هشتگهایی که مرتبط با پست شما هستند را پیدا کنید. در مرحله بعد تلاش کنید براساس برخی شاخصها مانند محبوبیت آنها بین کاربران و یا اصلی و فرعی بودن آنها، هشتگها را اولویتبندی کنید. توجه داشته باشید که ممکن است در بازههای زمانی مختلف هشتگهای متفاوتی ترند شوند، تلاش کنید تا از موج این هشتگها جا نمانید.
بهتر است برای هر پست حداکثر از 15 هشتگ و هر استوری 10 هشتگ استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که نباید بیشتر از حد معمول از هشتگ ها استفاده کنید. تلاش کنید به جای استفاده از هشتگها متعدد، تعداد آنها را کاهش دهید اما در مقابل اثرگذاری آنها را بالا ببرید.
روش های افزایش کامنت در یوتیوب
روش های افزایش ویو یوتیوب
آموزش مخفی کردن تعداد لایک ها در اینستاگرام