طی سالهای اخیر با وارد شدن شبکههای اجتماعی، فروش و بازاریابی و نحوه انجام آن مانند دیگر مفاهیم کسبوکار دچار تغییرات بسیار زیادی شدهاند. با وجود اینکه انواع مختلفی از شبکههای اجتماعی اعم از فیسبوک، لینکدین، تلگرام و توییتر در زمینه بازاریابی شبکههای اجتماعی مورد توجه قرار گرفتهاند اما در سرتاسر جهان پلتفرم اینستاگرام به دلیل رایگان بودن، دسترسی راحت و البته داشتن جذابیت بصری و همچنین تعداد مخاطبان بسیار زیاد آن که هنوز هم در حال افزایش است، اغلب برای کسبوکارهای مختلف و فروش محصولات استفاده میشود. بنابراین در این مقاله از وبسایت خرید ویو به 10 ایده پرداختیم که با اجرای آنها میتوانید فروش خود در اینستاگرام را افزایش دهید.
راههای افزایش فروش در اینستاگرام
در صورتی که برای خود برنامه و هدف خاصی داشته باشید و در اینستاگرام به صورت هدفمند فعالیت داشته باشید، به نتایج بسیار جالبی خواهید رسید. در واقع شما با کمک این پلتفرم میتوانید مشتریان را برای خرید محصولات به کانالهای دیگر مانند بازدید و خرید از وبسایت سوق دهید.
آرشیو کردن پستهای اینستاگرام یکی از امکانات شما برای ایجاد یک فضای خصوصی برای خودتان است. البته میتوانید از آن برای جذابیت و جذب محاطب هم استفاده کنید. در نتبجه برای آشنایی بیشتر با این ویژگی اینستاگرام مقاله “آموزش آرشیو کردن پست در اینستاگرام” را بخوانید.
زمانی که به یک پاساژ وارد میشوید، تمام مغازهها یک اندازه مشتری دارند؟ قطعا خیر! در صورتی که اینستاگرام را یک پاساژ در نظر بگیریم بنابراین میتوان بیان کرد که تمام کسبوکارها در آن نمیتوانند دارای فروش یکسانی باشند. برای افزایش فروش در اینستاگرام ۱۰ ایده و نکته مهمی که در ادامه معرفی میشود را در نظر بگیرید.
به طور عمومی برای افزایش فروش در پاساژی که آن را مثال زدیم، مغازهای میتواند مشتریان بیشتری جلب کند که برای آنها جذابیت بیشتری داشته باشد. خدمات اینستاگرام به شما کمک میکند تا پیج جذابتری داشته باشید و با کمک این جذابیت تاثیر اجرای ایدههای مختلف برای افزایش فروش را چند برابر کنید.
صفحه اینستاگرام خود را بیزینسی کنید
پیش از اقدام به هر کاری برای افزایش فروش در اینستاگرام باید اکانت و صفحه خود را به حالت professional تغییر دهید. برای این کار لازم است تا این پلتفرم را باز کنید و از بخش پروفایل به بخش تنظیمات و یا setting وارد شوید.
پس از انتخاب گزینه account بر روی «Switch to professional account» کلیک کنید. از جمله مزایای استفاده از اکانت حرفهای میتوان به این مورد اشاره کرد که به شما این قابلیت را میدهد تا به ابزارهای تجزیه و تحلیل پلتفرم اینستاگرام که همان Insights هستند، دسترسی راحتی داشته باشید.
بهبود پروفایل برای افزایش فروش در اینستاگرام
گام بعدی برای اینکه بتوانید فالوورها را به مشتری خود تبدیل کنید این است که پروفایل خود را خلاقانه کنید و از این راه بتوانید مشتری را به خود جذب کنید. همانطور که میدانید صفحه پروفایل اولین چیزی است که کاربر آن را میبیند و باید در همان سه ثانیه ابتدایی بتوانید نوعی حس ترغیب برای فالو کردن را در مشتری ایجاد کنید. به شما توصیه میکنیم برای افزایش فروش در اینستاگرام عکس پروفایل شما چهرهی خودتان باشد و در صورتی که کسبوکار و برندی داشته باشید، لوگوی برند را پروفایل خود انتخاب کنید.
همچنین در بخش بایو (Bio) باید به وضوح کاری که انجام میدهید را شرح داده و وجه تمایز برند و یا محصولات خود را در این قسمت بنویسید. علاوه بر این حتما پیشنهادها، محصولات جدید، رضایت مشتری را نیز به صورت هایلایت استوری قرار دهید. به شما پیشنهاد میکنیم همچنین یک وبسایت برای کسب و کار خود راهاندازی کرده و لینک آن را نیز در این قسمت قرار دهید.
ضمن اینکه عناصری در پروفایل وجود دارد که در جلب اعتماد کاربران برای دنبال کردن شما بسیار اثرگذار است. تعداد دنبالکنندگان شما یکی از این موارد است. هر چقدر که تعداد دنبالکنندگان شما بیشتر باشد احتمال اینکه کاربران بیشتری به شما اعتماد کنند بیشتر است. بنابراین اگر دوست دارید در کوتاه مدت از این شاخص برای جذب مخاطب بیشتر و فروش بیشتر محصول بهره ببرید از خرید فالوور ارزان اینستاگرام استفاده کنید.
طراحی جذاب پست اینستاگرام برای افزایش فروش
پستها و مشخصات پیج کاری خود را به گونهای طراحی کنید که مخاطب بتواند برند شما را به راحتی تشخیص دهد. برای اینکه بتوانید نسبت به دیگران برجسته شوید، بهتر است یک پیام تجاری ثابت برای خود انتخاب کنید. به شما توصیه میکنیم برای افزایش فروش در اینستاگرام با عکسهای خود نوعی سبک امضا بسازید.
تولید محتوای با کیفیت سبب خواهد شد تا کاربران بیشتری پستهای شما به به اشتراک بگذارند و همین افزایش شیر اینستاگرام علاوه بر اثرگذاری مستقیم در شناخته شما میتواند منجر به رسیدن به اکسپلور شود. بنابراین محتوای خود را با کیفیت بالایی تولید کنید تا این پلتفرم شما را به رسمیت بشناسد. همچنین میتوانید برای بهبود ظاهر پیج خود از رنگهای به خصوصی استفاده کنید. برای این کار میتوانید از رنگ لوگوی خود الگوبرداری کنید.
استوریها یکی از جذابیتهای ویژه اینستاگرام هستند که برخی شبکههای اجتماعی دیگر هم تلاش کردند تا پس از اینستاگرام قابلیت استوری را به شکلهای دیگری برای کاربران خود فراهم کنند. در نتیجه اگر بتوانید از استوری اینستاگرام به خوبی استفاده کنید، این ویژگی تبدیل به یکی از بهرین ابزارهای شما برای جذب مخاطب خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با ظرفیت استوریها و چگونگی تولید محتوای جذاب در استوریها، مقاله “تاثیر استوری اینستاگرام بر افزایش آمار پیج” را با دقت بخوانید.
تاثیر هشتگها مرتبط در افزایش فروش اینستاگرام
برای افزایش فروش در اینستاگرام لازم است تا از هشتگها کمک بگیرید. هشتگها در واقع به شما کمک میکنند تا بتوانید پیام خود را به کاربران برسانید. داشتن هشتگ مختص برند یکی از بهترین راهها برای قرار دادن اثر و ردپای خود در این فضا است.
بنابراین باید یک هشتگ اختصاصی برای برند خود انتخاب کنید و از آن در تمامی پستها استفاده کنید. توصیه میکنیم هشتگهایی را به کار ببرید که به شما کمک کند تا زمانی که کاربران در این پلتفرم به دنبال محصولی مشابه به محصولات شما باشند به راحتی به شما برسند.
هشتگها به شما کمک میکنند تا کاربران بیشتری را به سمت پستهای خود جذب کنید بنابراین به جای استفاده از هشتگها با تعداد زیاد سعی کنید کیفیت آنها را بالا ببرید. این کار سبب میشود تا کاربران بیشتری به سمت پیج شما بیایند و سبب افزایش بازدید پستهای شما شوند. البته راهکارهای متعددی مانند استفاده از محتوای جذاب و خرید ویو واقعی هم برای افزایش بازدید پست کاربرد دارد.
کپشن نویسی مناسب برای افزایش فروش در اینستاگرام
احتمالا برای شما نیز این اتفاق افتاده که وارد مغازهای میشوید و فروشنده به دلیل اینکه تمایلی به ارائه توضیحات بیشتر ندارد شما نیز از خرید منصرف میشوید. در صورتی که پلتفرم اینستاگرام را یک مغازه در نظر بگیرید، شما همان فروشنده هستید. برای افزایش فروش در اینستاگرام باید اطلاعات کاملی از محصول خود به کاربر بدهید.
شما میتوانید در کپشن با 2200 کاراکتر تمامی اطلاعات مربوط به این محصول را درج کنید. به عنوان مثال در صورتی که محصولات شما آرایشی بهداشتی هستند میتوانید ضمن مشخصات محصول در مورد دیگر موضوعات مربوط به این زمینه مانند روشهای محافظت از پوست نیز اطلاعاتی به کاربران ارائه دهید.
ارائه اطلاعات مفید به کاربران سبب میشود تا احساس صمیمیت بیشتری با شما پیدا کنند و به این ترتیب به شما نه به عنوان فروشنده بلکه به عنوان یک مشاور نگاه خواهند کرد. این موضوع محبوبیت شما را افزایش میدهد. به این ترتیب میتوانید لایک بیشتری از کاربران بگیرید. ضمن اینکه با خرید لایک میتوانید به دیگران نشان دهید که بین مخاطبین خود محبوب هستید. ترکیب این کار با برخورد صمیمی شما به سایرین احساس اعتماد خواهد داد.
از روشهای مختلف برای جلب اعتماد مشتری کمک بگیرید
از آنجایی که مشتری نمیتواند شما را از نزدیک ببیند بنابراین دیرتر نیز به شما اعتماد خواهد کرد. به همین دلیل برای جلب اعتماد مشتری و همچنین افزایش فروش در اینستاگرام باید از روشهای مختلفی کمک بگیرید. به عنوان مثال میتوانید از ویدیو استفاده کنید. امروزه ویدیو طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و شما میتوانید از این طریق محصول خود را به خوبی معرفی کنید. فراموش نکنید از رضایت مشتریان خود استوری قرار دهید.
افرادی که به تازگی با شما آشنا شدهاند با کمک این استوریها میتوانند راحتتر به شما اعتماد کنند. علاوه بر این باید بتوانید فرآیند خرید را برای مشتریان خود راحت کنید. در واقع خرید راحت و آسان به جلب اعتماد و همچنین افزایش فروش کمک بسیار زیادی میکند. برای خرید باید تمامی اطلاعات ضروری را به کاربران ارائه دهید. بنابراین نباید مشتری را مجبور کنید که برای دریافت قیمت و یا اطلاعات بیشتر به شما در دایرکت پیام دهند.
افراد نگاه ویژه ای روی آمار فالوور های پیج شما دارند؛ این یکی از دلایلی است که بسیاری از کاربران برای جلب اعتماد مشتری اقدام به خرید فالوور فیک میکنند!
ارتباط با مشتریان برای افزایش فروش اینستاگرام
ایجاد ارتباط و تعامل مناسب با کاربران و مشتریان برای افزایش فروش در اینستاگرام و به طور کلی کسبوکار شما امری بسیار ضروری و مهم است. برای ایجاد تعامل مناسب باید به چند نکته مهم توجه کنید. برای مثال پاسخگو باشید و حتما به نظرات کاربران توجه کنید و زمانی که مخاطبان در کامنت و یا دایرکت سوالی طرح میکنند در کوتاهترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهید.
تعداد کامنتها یکی از نشانههای مهم از میزان ارتباط شما با فالوورهایتان است. بر همین اساس تعداد کامنتها یکی از فاکتورهای مهم در ارزیابی ارنباط و تعامل شما با کاربران هستند. در نتیجه برای آنکه نشان دهید رابطه خوبی با کاربران دارید و دیگران را هم به گذاشتن کامنت تشویق کنید، میتوانید از خرید کامنت با متن دلخواه استفاده کنید که در آن نوشته کامنتها را نیز خودتان تعیین میکنید.
همچنین یکی دیگر از تکنیکهای فروش این است که پشت صحنه کسبوکاری که دارید را با کاربران به اشتراک بگذارید. شما همچنین میتوانید مسابقات مختلفی برگزار کنید و برای این کار جایزه نیز در نظر بگیرید. اجرا کردن مسابقات کمک میکند تا مشارکت و فعالیت کاربران خود را افزایش دهید و به طور همزمان فالوورهای جدیدی نیز به دست آورید.
در مقاله “چگونه امنیت پیج اینستاگرام را افزایش دهیم؟” به موارد مهمی در خصوص نکات امنیتی پیجهای اینستاگرامی اشاره شده است. رعایت این نکات میتواند سطح امنیت پیج شما را تا حد بسیار زیادی ابزار دهد و شما را از نیاز به افراد به خصوصی برای افزایش امنیت پیج بینیاز میکند.
افزایش فالوور و فروش با کمک تبلیغات
در صورتی که قصد دارید برای افزایش فروش در اینستاگرام به جامعه بیشتری از مشتریان دست پیدا کنید از تبلیغات استفاده کنید. تبلیغات هدفمند دارای اصولی است. به عنوان مثال اینکه چه زمانی و در کجا برای تبلیغ اقدام کنید و یا اینکه چه محتواهایی را تبلیغ کنید همگی امور مهمی برای استفاده از این روش هستند. برای این کار میتوانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.
اینفلوئنسرها به دلیل قدرت نفوذی که دارند میتوانند در افزایش فروش شما بسیار کمک کننده باشند. در واقع بسیاری از افراد به توصیهی آنها عمل میکنند. بنابراین با این روش میتوانید سریعتر به هدف خود برسید. البته لازم است توجه کنید که فعالیت و کار اینفلوئنسر با کسبوکاری که دارید هماهنگی داشته باشد. علاوه بر این روش میتوانید برای انجام تبلیغات به صفحات دارای فالوورهای بالا نیز مراجعه کنید.
فعالیت مستمر در اینستاگرام
لازم است بدانید که مشتریان شما پیجهای بسیار زیاد دیگری نیز در اختیار دارند که ممکن است رقیبان شما باشند و در نتیجه ممکن است پس از گذشت چند روز از نبود شما بیشتر جذب پیجهای دیگر شوند و شما را فراموش کنند. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که برای فعالیت مداوم و مستمر خود برنامه دقیق و منظمی داشته باشید.
میتوانید از تقویم محتوایی برای این امر استفاده کنید. به شما توصیه میکنیم برای افزایش فروش در اینستاگرام مخاطبان خود را به درستی بشناسید اینکه بیشتر از چه جنسیتی هستند و همچنین بیشتر در چه زمانهایی در این پلتفرم فعالیت دارند که بتوانید متناسب با این امور زمان پست گذاری خود را پیدا کنید.
یکی از بخشهایی که فعالیت مستمر در آن میتواند اثر بسیار خوبی در جذب مخاطب و افزایش فروش شما داشته باشد، ریلزهای اینستاگرام است. تلاش کنید تا با به کار بردن ایدههای خلاقانه ویو ریلز خود را افزایش دهید تا به این ترتیب به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
ایجاد احساس اشتیاق برای افزایش فروش در اینستاگرام
به نظر شما مشتری چه زمانی برای خرید رغبت بیشتری دارد؟ زمانی که احساس عجله، اجبار و اضطرار و یا از دست رفتن یک فرصت خوب را داشته باشند. به عنوان مثال امروز آخرین روز برای استفاده از تخفیف است! و یا تخفیف فقط برای پنج نفر اعمال میشود! علاوه بر این میتوانید از شمارش معکوس در استوریهای خود استفاده کنید که زمان و مدت مانده تا پایان فروش را به مشتری یادآوری میکند.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم به معرفی ۱۰ ایده برای افزایش فروش در اینستاگرام بپردازیم. پلتفرم اینستاگرام به عنوان یکی از مهمترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی عصر امروز دارای قابلیتهای بسیار زیادی برای ایجاد تعامل بهتر و جذب مشتریان است. اگر شما نیز قصد داشته باشید در این پلتفرم فعالیت موفقیتآمیزی داشته باشید و فالوور و فروش خود را افزایش دهید لازم است حتما ایدههای ذکر شده در این مقاله را به درستی به کار ببرید. امیدواریم که با تلاش و صبر و حوصله بتوانید موفقیتهای بسیار زیادی در این پلتفرم کسب کنید.
سوالات متداول
فعالیت مستمر را هدف قرار دهید، چه پست کردن روزانه، چند بار در هفته یا حداقل یک بار در هفته. زمانهای مختلف گذاشتن پست را آزمایش کنید تا ببینید چه زمانی مخاطبان شما بیشتر فعال هستند.
از Instagram Insights برای نظارت بر معیارهای کلیدی مانند تعامل، دسترسی و کلیک های وب سایت استفاده کنید. پارامترهای UTM را برای ردیابی ترافیک و تبدیل از اینستاگرام به وب سایت خود تنظیم کنید. از ابزارهای تجزیه و تحلیل شخص ثالث برای تجزیه و تحلیل عمیق تر استفاده کنید.
پاسخ به نظرات و پیام های مستقیم به موقع. میزبان جلسات پرسش و پاسخ زنده یا نمایش محصول باشید. مکالمه و تعامل با نظرسنجی ها، سوالات و برچسب های تعاملی را مورد توجه قرار دهید.
روش های افزایش ویو یوتیوب
آموزش مخفی کردن تعداد لایک ها در اینستاگرام
نکات حرفهای برای افزایش فالوورهای روبیکا