ریلز اینستاگرام چگونه فعال می شود و چه کاربردی دارد؟

ریلز اینستاگرام چگونه فعال می شود و چه کاربردی دارد؟

اینستاگرام اپلیکیشن محبوبی است که افراد زیادی این برنامه را بر روی گوشی خود نصب دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند. اینستاگرام هم در همین راستا سعی می‌کند در هر آپدیت خود یک آیتم و قابلیت جدید به برنامه اضافه کند تا با اینکار هم طرفداران قدیم خود را حفظ کند و هم افراد جدیدی را ترغیب به نصب این برنامه کند. قابلیت جدیدی که اینستاگرام اضافه کرده ریلز است. شاید شما ندانید که ریلز چیست و اصلا کاربرد آن چیست‌، هیچ جای نگرانی نیست ما در خرید ویو در این مطلب به طور مفصل در رابطه با ریلز به شما توضیح داده‌ایم.

همان‌طور که در بالا نیز گفته شد این برنامه پرطرفدار، اینستاگرام تمام تلاش خودش را می‌کند تا مخاطبانش را حفظ کند و با افزودن قابلیت‌های جدید قصد این را دارد تا محتواهای زیباتری هم در برنامه‌اش به اشتراک گذاشته شود. قابلیت‌های جدید باعث ایجاد محتواهای زیباتر و در نتیجه جذب مخاطب بیشتر می‌شود.

در سال 2020 نام ریلز در اینستاگرام مطرح شد که مانند خیلی از قابلیت‌های دیگر این برنامه بر روی تنها برخی از نسخه‌های اینستاگرام وجود داشت و بخش زیادی از افرادی که اینستاگرام داشتند بخش ریلزشان همچنان فعال نشده بود. در حال حاضر بیشتر افراد بخش ریلز اینستاگرامشان فعال شده است. ما در ادامه در رابطه با این قابلیت اینستاگرام با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

اگر شما در اینستاگرام یک فروشگاه آنلاین اینترنتی دارید حتما برای فعال‌کردن ریلز اقدام کنید که این کار در پیشرفت شما بسیار موثر است.

ریلز اینستاگرام

قابلیت ریلز (Reels) اینستاگرام

همان‌طور که اشاره شد ریلز در اواسط سال 2020 به قابلیت‌های اینستاگرام اضافه شد. قابلیتی که در دسترس تمام کشورها نبود و ابتدا فقط برای 50 کشور این قابلیت فعال شده بود. بعد از مدتی کشورها و کاربران زیادی از این قابلیت استقبال کردند، پس اینستاگرام دست به اقدامی زد تا تمام کشورها بتوانند در اینستاگرام از این قابلیت بهره‌مند شوند. اما متاسفانه در ایران همچنان برای بعضی کاربران این قابلیت فعال نشده است.

شاید برایتان سوال شود که اصلا هدف اینستاگرام از اینکار چه بود و چرا دست به اضافه کردن چنین قابلیتی در برنامه‌اش زد، باید به شما بگوییم که هدف افزودن این قابلیت رقابت بود. اینستاگرام با اضافه‌کردن این قابلیت به دنبال این بود تا با دیگر برنامه‌های پرطرفدار مانند تیک تاک و اسنپ چت رقابت کند.

ریاست‌جمهور سابق آمریکا یعنی ترامپ در اواخر ریاست‌جمهوری خود اعلام کرد که دیگر افراد نباید از تیک تاک استفاده کنند. این موضوع  به برنامه‌ی تیک تاک ضرر بسیار زیادی زد و برای این برنامه محدودیت‌های بسیار زیادی به وجود آمد به عنوان مثال یکی از این محدودیت‌ها این بود که دیگر افراد از طریق اپ استور نمی‌توانستند تیک تاک را نصب کنند.

اینستاگرام از همین فرصت به خوبی استفاده کرد و دست به اقدام شد تا ریلز را به برنامه‌ی خود اضافه کند، اینکار را کرد و با استقبال بسیار زیادی نیز از سوی کاربران مواجه شد.

برای برطرف شدن این محدودیت‌ها بسیاری از شرکت‌ها به عنوان مثال ماکروسافت اعلام کردند که این برنامه را از مالک آن در چین می‌توانند خریداری کنند تا از این طریق این محدودیت‌ها برطرف شود اما در همین حین اینستاگرام قابلیت ریلز را به برنامه‌ی خود اضافه کرد و این کار باعث شد بسیاری از افراد دیگر ناراحت محدودیت‌های ایجاد شده در تیک تاک نباشند.

شما در اینستاگرام در بخش ریلز می‌توانید ویدئوهای 15 ثانیه‌‌ای  ویژه، فکرشده و هوشمندانه‌ای منتشر کنید که این دقیقا همان کاری است که در تیک تاک می‌توانستید انجام دهید. شما بر روی این ریلزهای افکت‌ها و همچنین موزیک‌های مورد علاقه‌ی خود را می‌توانید قرار دهید که اضافه کردن این موارد باعث جذابیت بیشتر کار شما می‌شود.

با استفاده از قابلیت های ریلز تولید محتوا کنید

به‌طورکلی تولید محتوا و چالش در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و افرادی که می‌خواهند در این فضا بمانند و طرف‌داران زیادی پیدا کنند این موارد را مخصوصا تولید محتوای قوی و هوشمندانه را باید به‌خوبی انجام دهند. اینستاگرام برای تولید محتوا امکانات بسیار زیادی در اختیار کاربران خود قرار داده است. با تولید محتوای جذاب برای پست ریلز خود میتوانید بازدید های بیشتری را دریافت کنید. نا گفته نماند بسیاری از پیج های فعال در اینستاگرام با خرید ویو ریلز اینستاگرام اقدام به افزایش بازدید های پست ریلز خود میکنند.

یک تولید محتوای قوی در اینستاگرام باعث جذب افراد زیادی به پیج شما می‌شود و بهترین تبلیغ برای پیج هر شخص همان تولید محتواهایی است که خود آن شخص در پیج‌اش منتشر می‌کند. مورد دیگری که شما با استفاده از آن می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب پیج خود کنید این است که از تمام قابلیت‌هایی که اینستاگرام در برنامه‌اش قرار داده است استفاده کنید. با انجام این کار اینستاگرام پیج شما را از طریق شیوه‌های مختلف به کاربران بیشتری نشان می‌دهد.

قابلیت ریلز (REELS) در اینستاگرام

فروشگاه‌های اینترنتی و استفاده‌ی آنها از ویدیو های ریلز

اگر شما در اینستاگرام کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اید باید به شما هم بگوییم که این قابلیت برای شما هم کاربرد دارد. شما هم قطعا برای اینکه بتوانید مشتری‌های بیشتری داشته باشید باید برای فروش محصولات خود از روش‌های گوناگون و خلاق استفاده کنید. هیچ زمان استفاده از یک روش برای مخاطب جذاب نبوده است. تولید محتوای خلاق باعث می‌شود شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای افراد زیادی را به پیج خود جذب کنید‌.

فعال‌کردن ریلز اینستاگرام و ساخت کلیپ 15 ثانیه‌ای ریلز یکی از بهترین شیوه‌هایی است که به شما کمک می‌کند محصولات و خدمات خود را با ویدئوهای جذاب‌تر و چالش‌های دیدنی‌تر به مخاطبان معرفی کنید.

شما با استفاده از ریلز و ساخت ویدئوهای 15 ثانیه‌ای خلاق و چالش دارد می‌توانید افراد بیشتری را در پیج خود نگهدارید. اگر در ریلز محتوایی که یک داستان و هدف مشخصی دارد را به مخاطب ارائه کنید، مخاطب حس بهتری به پیج شما پیدا می‌کند‌.

در ادامه ما نحوه‌ی فعال کردن ریلز اینستاگرام را به شما خواهیم گفت تا از این طریق برای فروشگاه‌های آنلاین خود بتوانید ریلزهای خلاقانه بسازید.

کاربران ریلزها را در کجا می‌توانند ببینند؟

همه‌ی ما زمانی که وارد یک پیج می‌شویم، قسمت‌هایی که آن فرد پست، استوری و یا IGTV گذاشته‌اند را می‌توانیم ببینیم. اینستاگرام برای ریلز هم قسمتی را ایجاد کرده است. یعنی شما هر زمان که ریلزی را برای مخاطبان پیج خود به اشتراک بگذارید، تمام افراد با رفتن در قسمت Reels آن را به راحتی می‌توانند مشاهده کنند. تنها کافی است به صفحه‌ی فرد مورد نظرتان بروید تا بخش Reels را مشاهده کنید. البته همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، متاسفانه همچنان برای برخی از اکانت‌ها در ایران این بخش فعال نشده است.

با ریلز فروشگاه اینترنتی خود را به اکسپلور ببر

اگر شما دنبال این موضوع هستید که از فروشگاه اینترنتی خود به درآمد بالای برسید باید دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشید که این امر اگر بخواهید در زمان کمی اتفاق بیفتد با خرید فالوور ارزان میتوانید به این امر تحقق ببخشید. رشد در این موضوع وابسته به این است که به چه میزان پست‌های شما وارد بخش اکسپلور اینستاگرام می‌شود‌. زمانی که شما از قابلیت‌های جدید اینستاگرام حمایت کنید، اینستاگرام هم از پیج و صفحه‌ی شما حمایت می‌کند، پس افرادی که از آخرین قابلیت اینستاگرام یعنی ریلز استفاده‌ی بیشتری کنند، پست‌هایشان به احتمال بسیار بالا وارد اکسپلور خواهد رفت. در نتیجه اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید که به دنبال پیشرفت بیشتر آن هستید باید به شما بگوییم که از گذاشتن ریلز غافل نشوید و حتما برای تولید محتوا در ریلز زمان بگذارید. در حال حاضر قابلیت ریلز برای شما مانند یک سکوی پرتاب است که با استفاده از آن می‌توانید به اکسپلور اینستاگرام وارد شوید.

 چگونگی فعال کردن ریلز

با آپدیت های اخیری که اینستاگرام منتشر کرده است هم اکنون تمامی افراد میتوانند از این قابلیت یعنی ویدیو های ریلز استفاده کنند. کافی است پست ویدیویی را انتخاب کرده و اقدام به انتشار آن کنید آنگاه میتوانید گزینه ریلز که برایتان به نمایش گذاشته میشود را انتخاب کرده و پست ریلز خود را منتشر کنید.

تا این بخش از مطلب با ریلز و تاثیر آن در کسب و کارها مطلع شدید در اینجا به شما پیشنهاد می دهیم که با خرید سیو برای پست اینستاگرام و همچنین خرید شیر پست در کنار استفاده خوب و درست از قابلیت های ریلز پیج و پست های خود را همیشه در اکسپلور داشته باشید

پست ریلز اینستاگرام

 

گذاشتن ریلز در اینستاگرام

  • اگر می‌خواهید ریلز اینستاگرام‌ در گوشی همراهتان فعال شود مراحل زیر را انجام دهید.
  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • علامت + را خواهید دید.
  • بر روی علامت + بزنید، گزینه‌ی استوری را انتخاب کنید و وارد استوری شوید.
  • از میان فیلترهای استوری خود یکی را انتخاب کنید.
  • مشخصاتی در رابطه با آن فیلتر در قسمت پایین وجود دارد، روی آن مشخصات بزنید.
  • گزینه‌ی view effect page را خواهید دید، بر روی این گزینه بزنید.
  • بعد از زدن گزینه‌ی بالا use effect را انتخاب کنید.
  • حال در اینجا باید صفحه‌ی گوشی‌تان را به سمت بالا بکشید و بعد ویدئوی 15 ثانیه‌ای (ریلز) خود را بگیرید.
  • بعد از انجام مراحل بالا بر روی گزینه‌های add و next  ضربه بزنید.
  • در این مرحله شما می‌توانید کپشن برای ریلز خود بنویسید.
  • و در آخر ریلز خود را منتشر کنید.
5/5 - (3 امتیاز)



شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید ...