تفاوت های دو شبکه اجتماعی محبوب توییتر و تردز
چندی پیش بود که مالک فیسبوک از تردز به عنوان رقیبی برای توییتر رونمایی کرد. در ابتدای عرضه این اپلیکیشن شاهد ورود گسترده و دهها میلیون نفری افراد مختلف از جمله افراد مشهور به این شبکه اجتماعی جدید (متصل به اکانت اینستاگرام) بودیم. با این وجود پس از مدتی موج اولیه عضویت کاربران به تردز خوابید و زاکربرگ نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که این مسئله طبیعی است و این اپلیکیشن مسیر مشخص شده رشد خود را طی خواهد کرد. ما در این مقاله از وبسایت خرید ویو به بررسی تفاوت های تردز و توییتر می پردازیم تا یتوانیم دید بهتری از برنامه تردز به شما ارائه دهیم.
به نظر میرسد اساسا زمینه اقدام فیسبوک برای ارائه پلتفرمی مانند توییتر از آنجایی فراهم شد که ایلان ماسک میلیاردر معروف آمریکایی پس از خرید توییتر تغییرات گستردهای را در آن ایجاد کرد که برخی از این تغییرات به مذاق کابران خوش نیامد. از جمله این موارد اعمال محدودیت در تعداد پستهای قابل مشاهده در روز بود. براساس اعلام توییتر این محدودیت به منظور جلوگیری از اقداماتی مانند دادهکاوی انجام شد و بر روی تعداد محدودی از کاربران تاثیر داشت. با این وجود اعمال این محدودیت و انتشار خبر آن تاثیر منفی بر روی نگاه عمومی به توییتر داشت.
در حال حاضر فعالان فضای مجازی تردز را به عنوان رقیب جدید توییتر میشناسند اما باید دید که این شبکه اجتماعی میتواند در بلند مدت با توییتر رقابت کند یا خیر. باید توجه داشته باشید که تردز و توییتر شرایط نسبتا مشابهی از نظر انتشار محتوای متنی را برای کاربران فراهم میکنند با این وجود تفاوتهایی نیز دارند.
یکی از خدماتی که میتوانید برای توسعه پیج و رشد مخاطبین خود در پلتفرم محبوب تردز استفاده کنید، خرید فالوور واقعی تردز است.
تردز در حقیقت همان نسخه متنی اینستاگرام است و برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا باید اکانت اینستاگرام داشته باشید. به عبارت دیگر حساب کاربری تردز شما به طور مستقیم به حساب اینستاگرام متصل میشود. شاید این اولین تفاوتی باشد که بین توییتر و تردز به چشم میآید چرا که توییتر یک پلتفرم مستقل است. یکی از دلایلی که در خصوص این روش متا برای ورود کاربر به تردز گفته شده این است که شاید ارائه کنندگان این ایده قصد داشتهاند که با اتصال مستقیم اکانت تردز به اینستاگرام حداکثر تعداد کاربر ممکن را در همان مراحل اولیه حذب کنند. چرا که با این روش هر کاربری اینستاگرام داشته باشد میتواند از همان طریق وارد اکانت تردز شود. همچین امکان مشاهده و دنبال کردن افرادی که در اینستاگرام آنها را دنبال میکردید نیز به شما ارائه میشود. در حال حاضر اینستاگرام حدود دو میلیون کاربر فعال دارد و به نظر میرسد که زاکربرگ و تیم متا حساب ویژه بر روی جذب آنها در تردز باز کردهاند.
ضمن اینکه همان نام کاربری شما در اینستاگرام برای تردز نیز در نظر گرفته میشود. به همین دلایل است که برخی تردز را زیر مجموعهای از همان اینستاگرام میدانند. در روزهای ابتدایی انتشار تردز به 50 میلیون دانلود رسید با وجود این آمار رکوردشکن زاکربرگ اعلام کرد که این تعداد تنها معادل 1.5 درصد کل کاربران فعال اینستاگرام است. این عوامل سبب شد تا شمار بسیار زیادی از کاربران وارد این پلتفرم شوند. کاربران در تردز میتوانند به سادگی تردز های خود یا سایر کاربران را در اینستاگرام به اشتراک بگذازند؛ لذا کاربران تردز میتوانند با استفاده صحیح از این پلتفرم به رشد آمار خود در اینستاگرام نیز کمک کنند. از آنجایی که اینستاگرام و تردز میتوانند در رشد همدیگر تاثیر گذار باشند، استفاده صحیح و اصولی از خدمات اینستاگرام میتواند به پیشرفت ما در شبکه اجتماعی نوظهور تردز کمک کند.
تفاوت های اصلی توییتر و تردز
توییتر و تردز در کارایی تقریبا شبیه به هم هستند و در حال رقابت با یکدیگر هستند اما تفاوت هایی نیز در این میان به چشم میخورد که بصورت مختصر برای شما این موارد زا بازگو خواهیم کرد. برخی از تفاوت هایی که در میان این دو پلتفرم محبوب وجود دارد شامل موارد زیر میشود.
محدودیت کاراکتر و انتشار محتوا
محدودیتهای تردز در انتشار پستهایی با حداکثر 500 کاراکتر و اشتراک گذاری لینک، عکس و ویدئوهایی حداکثر 5 دقیقهای است. اما در توییتر، این محدودیت به 280 کاراکتر کاهش مییابد. این به این معناست که کاربران تردز میتوانند مطالب طولانیتری را در پستهای خود منتشر کنند.
نمایش تعداد پست در تردز و توییتر
از جمله تفاوتهای تردز و توییتر برای کاربران این است که شما میتوانید در توییتر تنها پستهای مربوط به افرادی را ببینید که آنها را دنبال کردهاید اما این قابلیت در تردز وجود ندارد و تعداد زیادی از پستهای سایر افراد نیز برای شما نمایش داده میشود. به نظر میرسد این تفاوت به این دلیل باشد که تردز به تازگی ایجاد شده است، می توان دلیل اعمال این ویژگی را این مساله دانست که کاربران جدید با ورود به تردز، با صفحه ای خالی و سفید روبرو نشوند و به احتمال زیاد، در آینده این ویزگی درست خواهد شد.
آشنایی با روش های جذب فالوور واقعی در تردز میتواند زمینه ساز پیشرفت بیشتر و رشد زودهنگام شما در شبکه اجتماعی جذاب تردز باشد.
تفاوت نسخه تحت وب توییتر و تردز
یکی از محدودیتهای جدی تردز به نسبت توییتر در نسخه تحت وب آنها است. در نسخه وب تردز امکان مشاهده پستها وجود دارد اما قابلیتهایی مانند انتشار مطلب، انتشار مجدد، لایک و کامنت گذاشتن از طریق نسخه تحت وب امکانپذیر نیست. بنابراین میتوان گفت که نسخه وب تردز هنوز ناقص است و به نسبت امکانات نسخه وب توییتر که به نسبت اپلیکیشن تقریبا همه امکانات را ارائه میکند، کمی عقب تر است.
تفاوت تردز و توییتر در خارج شدن از پروفایل کاربری
همانطور که اشاره شد حساب اینستاگرام شما به طور مستقیم به حساب تردز متصل است. به همین دلیل امکان غیرفعال کردن حساب تردز بدون حذف اینستاگرام وجود ندارد. امکان غیرفعال کردن اکانت تردز وجود دارد اما این کار به معنای حذف حساب کاربری نخواهد بود و برای حذف حساب کاربری تردز ناچار هستید تا حساب اینستاگرام خود را حذف کنید. این ویژگی از جمله ویژگیهای منفی ترندز به نسبت توییتر است. البته احتمال اینکه در اینده این مشکلات رفع شود قطعا وجود دارد.
در توییتر چنین مشکلی وجود ندارد و افراد میتوانند به راحتی از حساب کاربری خود خارج شوند چرا که توییتر یک اپلیکیشن مستقل است. البته اینستاگرام تردز وعده داده است که با آپدیت آینده تردز قابلیت خروج از حساب کاربری تردز بهصورت مجزا را در دسترس کاربران قرار خواهد بود. در این صورت امکان حذف اکانت یا خروج موقت یا دائمی از آن بدون نیاز به حذف اکانت اینستاگرام به وجود خواهد آمد. با این وجود در حال حاضر این امکان به وجود نیامده است.
تفاوت توییتر و تردز از نظر قابلیت جستجو در پستهای کاربران
از جمله تفاوتهای دیگر این دو اپلیکیشن در قابلیت جستجو آنها است. تردز، فقط امکان پیدا کردن حسابهای کاربری را به شما خواهد داد اما توییتر امکان جستجو در پستها را نیز دارا است. با این وجود و باتوجه به جزئیات منتشر شده از سوی اینستاگرام، قابلیتهای جستجو در تردز در آینده بهبود پیدا خواهد کرد. این بهبود قابلیت شامل مواردی از جمله بهبود توصیهها و پیشنهادها در فید و قابلیت جستجوی قویتر خواهد بود که به شما این امکان را خواهد داد تا مانند توییتر بتوانید موضوعات داغ مورد بحث را مشاهده کنید.
اگر به تازگی وارد اپلیکیشن تردز شده اید، میتوانید با مطالعه مقاله “آموزش کار با برنامه تردز” بصورت خلاصه کار با این برنامه محبوب را یاد بگیرید.
تفاوت در گستردگی کاربران و امکان درآمدزایی در تردز
یکی از محدودیتهایی که در حال حاضر برای تردز وجود دارد این است که این پلتفرم تا کنون برای کاربران اتحادیه اروپا در دسترس قرار نگرفته است. علت آن نیز قوانینی ذکر شده که از سال آینده اعمال میشوند در این اتحادیه اعمال میشود. در کنار این مسئله که گستردگی کاربران در تردز را زیر سوال میبرد، نکته دیگری که همچنان توییتر را برای برخی افراد جذابتر نگه داشته است عدم امکان درآمدزایی در تردز است. علت این مسئله نیز مشخص است. این پلتفرم به تازگی عرضه شده و زمان خواهد برد تا امکان درآمدزایی در آن برای کاربران و برای صاحبان پلتفرم به وجود بیاید که یک امر طبیعی است. البته از نظر کابران عادی شاید نبود تبلیغات به عنوان یک نکته مثبت در نظر گرفته شود اما طبیعتا انگیزه اینفلوئنسرها و فعالان پرمخاطب فضای مجازی برای ورود به تردز را کاهش میدهد. به نظر میرسد که تمرکز اصلی تردز در ابتدای کار خود این است که کابران جدید را جذب کرده و آنها را حفظ کند و بحث تبلیغات در اولویتهای بعدی قرار خواهد داشت.
در تردز نیز همانند اینستاگرام، تعداد لایک ها از فاکتورهای موثر در دیده شدن یک پیج است؛ خرید لایک تردز به سادگی میتواند سبب افزایش آمار لایک پست های شما شود!
نقص در قابلیتهای جانبی تردز
به طور کلی، باید توجه داشت که تردز همچنان یک پلتفرم نوپا است و همانطور که اشاره شد نسبت به توییتر نقاط ضعف جدی دارد. با این وجود این انتظار نیز وجود دارد که بر اساس برنامههای توسعهای که در پشت تردز وجود دارد این نقاط ضعف با سرعت و در آپدیتهای بعدی بهبود پیدا کند. در حال حاضر ویژگیهایی مانند:
- دایرکت
- ترجمه زبان
- امکان ویرایش پستها
- جابجایی آسان بین چند حساب کاربری
که در توییتر وجود دارد هنوز در تردز در دسترس قرار نگرفته است.
البته باید توجه کرد که توییتر نیز دست از توسعه برنخواهد داشت و شاید به تغییرات خود سرعت بیشتری ببخشد. به طور مثال در مدت اخیر شاهد بودیم که ایلان ماسک لوگو و نام توییتر را تغییر داده و آن را به X تبدیل کرده است. در کنار این مورد اخیرا قابلیت پخش زنده و لایو هم به توییتر اضافه شده که یک امکان جدید در این پلتفرم محسوب میشود.
حاشیههای رقابت تردز و توییتر
یکی از حاشیههای جالبی که اخیرا در خصوص رقابت بین توییتر و تردز به وجود آمده است مربوط به درگیری های لفظی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ است. این دو تا کنون با سخنان خود چندین بار به یکدیگر تاختهاند و در نهایت ماجرا به جایی رسید که قرار مبارزه در قفس مطرح شد. معمولا چنین ماجراهایی بیشتر به شوخی و کری خواندن شباهت دارد بیش از آنکه تصور واقعی شدن آن را داشته باشیم. با این وجود ماجرا از آن لحظهای جدیتر شد که زاکربرگ و ماسک تصاویری از خود در حال تمرین بوکس به اشتراکگذاشتند و همین مسئله سبب شد تا علاقهمندان به دنیای تکنولوژی تصور کنند که شاید واقعا چنین اتفاقی رخ دهد.
البته زاکربرگ، مدیرعامل متا چند روز پیش گفته بود که به احتمال فراوان مبارزه او با ایلان ماسک برگزار نمیشود. با این حال ایلان ماسک بر برگزاری این مبارزه اصرار دارد. او گفته است که مبارزهاش با مدیرعامل متا بهطور مستقیم و زنده در پلتفرم ایکس پخش خواهد شد و درآمدهای برگزاری این مبارزه صرف امور خیریه خواهد شد.
آیا امکانات تردز نسبت به توییتر کمتر است؟
این دو سوپر اپلیکیشن با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند ولی برنامه تردز به دلیل نوپا بودن دارای کاستی های جزئی است که انتظار میرود با گذشت زمان و آپدیت های آن به امکانات کامل تری دست پیدا کند.
مهم ترین تفاوت توییتر و تردز در چیست؟
یکی از محدودیتهای جدی تردز به نسبت توییتر در نسخه تحت وب آنها است. در نسخه وب تردز امکان مشاهده پستها وجود دارد اما قابلیتهایی مانند انتشار مطلب، انتشار مجدد، لایک و کامنت گذاشتن از طریق نسخه تحت وب امکانپذیر نیست.
آیا شباهت هایی در رابط های کاربری برنامه Threads و Twitter وجود دارد؟
رابط های کاربری این دو برنامه ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد، اما آنها معمولاً عناصر مشترکی مانند صفحات نمایه، پیام رسانی و سیستم های اعلان را به اشتراک می گذارند.
چگونه در ساندکلاد معروف شویم؟
شیوه های افزایش سیو پست در اینستاگرام
روش های افزایش کامنت در یوتیوب