اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین برنامهها است به همین دلیل هم افراد زیادی به دنبال این هستند تا نرخ تعامل و بازدهی پیج خود را بالا ببرند.
افرادی که پیج کاری در اینستاگرام دارند با افزایش دو مورد بالا قطعا به فروش بیشتری هم خواهند رسید پس دو نکتهی تعامل و بازدهی از نکات پراهمیت در این برنامه است. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردهایم 15 روش را به شما آموزش دهیم تا از طریق انجام دادن آنها تعامل و بازدهی پیجتان افزایش پیدا کند.
انجام هر کدام از آموزشهای این مطلب به تنهایی، در افزایش بازدهی پیج شما به شدت موثر هستند و شما می توانید با استفاده از این آموزش ها و استفاده از خدمات اینستاگرام بازدهی پیج خود را بالا ببرید. بنابراین برای بدست آوردن فروش زیادتر با خرید ویو همراه باشید و ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایید.
راه های بالا بردن بازدهی پیج اینستاگرام
شناخت و شناسایی مخاطب
تعامل داشتن با مخاطب موضوع بسیار مهمی است که برای بالابردن بازدهی پیجتان همیشه و به طور مداوم باید آن را رعایت کنید. باید سعی کنید مخاطب خود را بشناسید و این موضوع تنها به وسیلهی تعامل با مخاطب به دست میآید.
باید پاسخ این سوالات را از طرف مخاطبان خود متوجه شوید تا بتوانید بر اساس همان پاسخها فعالیت خود را پیش ببرید.
- در مرحلهی اول باید مخاطبان خود را ارزیابی کنید و متوجه سبک آنها شوید.
- مخاطبان شما به چه چیزهایی فک میکنند و دغدغهی آنها بیشتر در رابطه با چه موضوعاتی است؟
- به چه موضوعاتی علاقه دارند و تمایل آنها در رابطه با چه موضوعاتی بیشتر است؟
- مخاطبان شما بیشتر در چه ساعتهایی به اینستاگرام میآیند و حضور دارند؟
- شما برای برطرفکردن دغدغههای آنها چه برنامههایی مدنظرتان است؟
- و…
اگر شما اکانت تجاری دارید برای بررسی وضعیت پیجتان به قسمت اینسایت میتوانید مراجعه کنید در این قسمت با مشاهدهی آمار بهتر میتوانید در رابطه با مخاطبانتان برنامهریزی داشته باشید و بیشتر متوجه معیارهای آنها میشوید در نتیجه تاثیرگذاریتان افرایش پیدا میکند.
برای پیداکردن بخش اینسایت به تنظیمات اینستاگرام باید بروید.
زمان مناسب برای پست گذاشتن
همانطور که در بالا نیز اشاره شد باید بادقت و بررسی متوجه شوید که اکثریت مخاطبان شما در چه ساعتی از روز و شب در برنامهی اینستاگرام حضور دارند تا شما هم در همان ساعتها فعالیت کنید.
با این شیوه قطعا تعامل و دیدهشدن پیج شما بیشتر خواهد بود. در رابطه با این بخش هم برای انجام بررسیهای خودتان از قسمت اینسایت میتوانید کمک بگیرید.
بسیاری از افراد با انتشار پست در ساعاتی که افرادی کمی حاضر هستند با بازدهی نامناسبی روبرو میشوند و در واقع بازدید کمی برای پست خود دریافت میکنند و چارهای جز خرید ویو اینستاگرام ندارند.
به طور مداوم فعال باشید
در اینستاگرام فعالیت از جمله پست و استوری گذاشتن مداوم در روند و موفقیت پیج شما بسیار تأثیرگذار و موثر است پس تا میتوانید فعال باشید و به قولی همیشه چراغ پیج خودتان را روشن نگه دارید. برای تولید محتوای پیج خود زمان بگذارید و روزانه 1 تا 3 پست برای انتشار در پیج خود آماده کنید.
- حضور پررنگ و مداوم شما باعث میشود شما در ذهن مخاطب همیشه حضور داشته باشید.
- این موضوع درست است که باید همیشه فعال باشید اما آنقدر پست نگذارید که مخاطبانتان را دلزده و خسته کنید.
- ساعت مناسب برای بارگذاری محتواهایتان را پیدا کنید.
- برنامهریزی برای پیجتان داشته باشید و محتواهای خود را طبق همان برنامه و ساعت مناسب بارگذاری کنید.
با مخاطبان خود صمیمانه برخورد کنید
پیج شما اگر به اعتبار رسیده است دلیل آن دنبالکردن مخاطبهای شما بوده است پس شما اعتبار پیج خود را از مخاطبانتان به دست آوردهاید در نتیجه باید همیشه هوای آنهای را داشته باشید و تلاش کنید محبت و صمیمیت با مخاطبانتان ایجاد کنید بهطوری که آنها مشتاق باشند در پیج شما فعال باشند.
در این مرحله پیشنهاد ما برای راحتتر بودن کار شما و افزایش کامنتهای پستتان خرید کامنت اینستاگرام ایرانی واقعی است. همچنین سعی کنید همواره اصول زیر را نیز رعایت کنید:
- محتواهای مناسب و اصولی در پیجتان آپلود کنید. این محتواها باعث میشوند مخاطب شما برای گذاشتن کامنت و فعالیت داشتن انگیزه پیدا کند.
- مدلهای مختلف مشارکت در استوری را اینستاگرام ایجاد کرده است، از آنها برای مشارکت بیشتر استفاده کنید.
- به کامنتهای مخاطبان خود بامحبت و صبر رسیدگی کنید و جواب دهید.
بارگذاری کپشنهای مناسب
محتواهایی که در غالب کپشن منتشر میکنید باید اصولی و مناسب باشند در این صورت مخاطب ارتباط بهتری با پیج شما میتواند برقرار کند.
اگر میخواهید بازدهی پیجتان بالا رود حتما سعی کنید کپشنها را از زبان خودتان بنویسید و یک سبک خاص را در کپشن نویسی که مختص خودتان است ابداع کنید.
طولانی نبودن کپشن
در رابطه با اهمیت کپشن در بالا توضیح دادیم و گفتیم یک کپشن اصولی باعث افزایش بازدهی پیج شما میشود اما این نکته را فراموش نکنید که اگر کپشن طولانی منتشر کنید دقیقا روند بالعکس میشود، کپشنهایی که منتشر میکنید نباید بسیار طولانی باشند در این صورت اصلا مخاطبانتان آنها را نمیخوانند.
سعی کنید حجم کپشنها خیلی زیاد نباشد اما درعینحال تاثیرگذار باشد. برای این کار از روشهای زیر میتوانید استفاده کنید.
- از مخاطبانتان سوالهای جالب بپرسید، سوال از آنها باعث میشود مشتاق شوند تا پاسخ دهند.
- مسابقه برگزار کنید و از مخاطبان خود بخواهید افرادی را در کامنت دعوت به شرکت در مسابقه کنند.
- کپشنها مختصر اما تاثیرگذار باشند.
- موضوعاتی که همه در رابطه با آنها حرف میزنند را تکرار نکنید. به سراغ موضوعات تازه و مهم بروید.
- در رابطه با مسائل گوناگون به اندازه و کافی صحبت کنید.
تگ کردن
اگر برند یا شخص خاصی در پست یا استوری که میخواهید منتشر کنید حضور دارد حتما آن را تگ کنید. زیرا امکان دارد آن شخص یا برند نیز همان پست یا استوری شما را منتشر کند که در پی این کار ممکن است دنبالکنندگان شما نیز افزایش پیدا کنند. حواستان باشد که این کار را زیاد انجام ندهید که انجامدادن زیاد این کار باعث میشود اینستاگرام، اکانت شما را مسدود کند.
لوکیشن بزنید
در پستهای خود لوکیشن بزنید که این کار باعث میشود پست شما در قسمت اپلیکیشن اینستاگرام قرار بگیرد با انجام این کار افرادی که جستجوی مکانی انجام میدهند ممکن است به پست شما هم برسند.
اگر به لوکیشنهای خاص و زیبا میروید حتما لوکیشن را بزنید که بسیاری از افراد آن پست را سیو میکنند تا بعدا خودشان هم به همان لوکیشن بروند. تمام این اتفاقات باعث میشود نرخ بازدهی پیجتان بالا برود.
ناگفته نماند خرید سیو پست نیز میتواند باعث افزایش ذخیرهسازی یک پست شود و به افزایش بازدهی پیجمان کم کند.
تولید محتوای منحصر به فرد و باکیفیت
برای محتوایی که برای مخاطبان خود منتشر میکنید باید وقت بگذارید، ارزش قائل شوید و متناسب با سلایق مخاطب خود محتوا تولید کنید که در این صورت بازدهی پیجتان بالا خواهد رفت.
یک محتوای جذاب و مناسب میتواند بین کاربران شیر یا اشتراکگذاری شود و کمک شایانی به افزایش دنبالکنندههای شما کند؛ هرچند خرید شیر پست نیز از روشهای دیگری است که به کمک آن میتوانید آمار اشتراکگذاری پست خود را افزایش دهید.
- محتوای شما باید خلاقانه باشد و تنوع در آن وجود داشته باشد
- از لحاظ بصری هم به محتوای خود توجه داشته باشید و در محتوا از فیلترهای رنگی اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطب بیشتر جذب آن شود.
- پستهای متفاوت و زیبا منتشر کنید.
با رعایت نکات بالا بهراحتی میتوانید مخاطب را با خود همراه سازید که این موضوع باعث میشود تعامل پیجتان هم بالا برود.
هشتگهای مرتبط بزنید
هشتگ یکی از مهمترین عواملی است که میتواند اینگیجمنت پیج شما را بالا ببرد پس اصلا نباید هشتگ زدن را دسته کم بگیرید یا فراموش کنید. خیلی از افراد از طریق هشتگهایی که شما زدهاید پیجتان را پیدا میکنند. در هشتگگذاری دقت داشته باشید که حتما هشتگها مرتبط به همان محتوایی باشد که منتشر کردهاید.
استفاده از هشتگها باعث افزایش طبیعی آمار ریچ و ایمپرشن میگردد و شما را گاها از خرید ریچ و ایمپرشن بینیاز میکند.
- در هشتگگذاری حد مجاز را رعایت کنید و بیش از حد هشتگ نگذارید.
- 30 عدد حد مجاز هشتگ در پست است اما تعدادی که بهتر است در هر پست گذاشته شود 10 تا 15 هشتگ است.
- اگر بیش از حد از هشتگ استفاده کنید از نظر مخاطب غیرحرفهای قلمداد میشوید.
- برای کار، فعالیت یا برند خود یک هشتگ اختصاصی داشته باشید تا مخاطب با استفاده از آن هشتگ به دیگر محتواهای شما هم بهراحتی دسترسی پیدا کند.
استوری گذاشتن
استوری گذاشتن در اپلیکیشن اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. اگر میخواهید تعامل و بازدهی پیجتان بالا رود حتما استوری بگذارید زیرا تعامل در استوری خیلی بیشتر از پست است و این نکتهی بسیار مهمی است. با خرید بازدید استوری مخاطبین خود را افزایش دهید و همواره نکات زیر را نیز رعایت کنید.
- از استیکر در استوری گذاشتن حتما استفاده کنید.
- اینستاگرام بخشهای متنوعی در بخش استوری مثل پاسخ کوئیز یا باکس پرسش دارد، برای افزایش نرخ تعامل پیج خود حتما در استوری از این موارد استفاده کنید.
- با استفاده از گیف استوریهای خود را زیباتر کنید.
تولید محتوا همراه با مخاطبان پیج
در ابتدا نیز اشاره شد که ارتباط داشتن با مخاطبان پیج در بالارفتن بازدهی پیج بهشدت تاثیرگذار است پس با این اوصاف برای ساخت محتوای پیج هم اصلا میتوان از خود مخاطبان کمک خواست. این کار تاثیرات مثبت بسیار زیادی دارد به عنوان مثال دیگر لازم نیست برای پیج خود هزینهای برای بازاریابی اختصاص دهید و تاثیر مثبت بسیار زیاد آن هم این است که اعتمادسازی بالایی بین شما و مخاطب ایجاد میشود.
خرید آمار برای جذابیت و افزایش بازدهی پیج اینستاگرام
خرید لایک اینستاگرام میتواند براحتی سبب افزایش لایک پست شما شود و همین عامل بازدهی پست شما را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد. خرید فالوور فیک نیز میتواند جذابیت پروفایل را دوچندان کرده و آمار پیج را تحت تاثیر قرار دهد. جذابیت پروفایل اهمیت ویژه ای در جذب مخاطب دارد. همچنین یک پست مناسب میتواند بازدهی پیج را تحت شعاع قرار دهد.
محتوای ویدئویی
به هر میزان که مخاطبها بر روی پستهای شما تمرکز و مدتزمان بیشتری بمانند بازدهی پیج شما بیشتر میشود در نتیجه برای اینکه بتوانید مخاطب را برای مدت طولانی تری در پیج و پست خود نگهدارید، از ویدئو میتوانید استفاده کنید. البته حواستان باشد ویدئویی که آپلود میکنید نباید خیلی هم طولانی باشد که در این صورت مخاطب انگیزهای برای دیدنش نخواهد داشت. مدتزمان پیشنهادی که برای ویدئوهای اینستاگرام وجود دارد 3 ثانیه تا 1 دقیقه است، سعی کنید حتما همین مدتزمان را رعایت کنید.
پیج خود را معرفی و تبلیغ کنید
به هر میزان که افراد بیشتری شما را دنبال کنند تعامل پیجتان هم افزایش پیدا میکند پس باید در دیگر شبکههای اجتماعی هم پیج خود را به دیگران معرفی کنید تا افراد به سراغ دنبالکردن یا بهنوعی فالوو کردن شما بیایند. شما هم با انجام دقیق مراحل بالا باید تمام سعی خود را کنید تا مخاطبان را در پیجتان نگهدارید.
با افراد تاثیر گذار در اینستاگرام همکاری کنید
در اینستاگرام بلاگرها و اینفلوئنسرهای بسیار زیادی هستند که مخاطبان زیادی هم دارند. این افراد در میان مردم محبوبیت بالایی دارند و به همین دلیل هم اکثریت آنها مخاطبهای زیادی دارند. معمولا برندها و کسبوکارها هزینهای به این افراد پرداخت میکنند و آنها هم پیج آن افراد را تبلیغ میکنند که این اتفاق کمک بسیار زیادی در افزایش فروش کسبوکارها دارد.
دقت داشته باشید که اگر میخواهید یک تبلیغ سودمند و مفید داشته باشید باید سراغ اینفلوئنسری بروید که از لحاظ حوزهی کاری به شما نزدیکتر است. برای شروع کار هم سراغ بلاگرها و اینفلوئنسرهای بسیار مشهور با تعداد فالوورهای بالا نروید زیرا که بعد از تبلیغ مدیریت پیجتان بسیار سخت میشود. در آغاز کار بهتر است سراغ بلاگرهای با تعداد فالوور کمتر بروید.
برخی پیجها برای اینکه تعامل صفحهی خود را بالا ببرند لایک و فالوور میخرند. در ادامه راهکارهایی به شما میگوییم که تشخیص دهید یک پیج تعاملی واقعی دارد و یا اینکه آن را خریداری کرده است.
تعامل واقعی و غیرواقعی
شما با تشخیص اینکه تعامل یک پیج واقعی است یا خیر حتی میتوانید متوجه این موضوع شوید که آیا آن پیج فیک است یا اورجینال. باید به تعاملهای پیج دقت کنید. از طریق راههای زیر تعامل پیج را نسبت تعداد دنبالکنندگان آن بسنجید.
- ویو آن پیج را بادقت بررسی کنید
- تعداد لایکها و کامنتهای پستهای پیج را بررسی کنید
- فعالیتهای صورتگرفته در پیج به نسبت فالوورها
- نسبت تعداد فالوورها را با روند پیج بررسی و مقایسه کنید
در این مقاله به بررسی راههای بالابردن اینگیجمنت و افزایش بازدهی پیج در اینستاگرام پرداخته شد. با افزایش تعامل در صفحه اینستاگرام اعتبار و امتیاز بیشتری در میان دنبالکنندگان خود پیدا میکنید و درنهایت منجر به افزایش فالوور در پیج شما شده و همگام با بالارفتن فالوور در صفحه اینستاگرامی خود فروش بیشتر را نیز تجربه خواهید کرد.
روش های افزایش کامنت در یوتیوب
روش های افزایش ویو یوتیوب
آموزش مخفی کردن تعداد لایک ها در اینستاگرام