الگوریتم های مهم اینستاگرام


اگر هدف شما از فعالیت در اینستاگرام، جذب مخاطب برای افزایش سود و درآمد است، باید بتوانید پست‌هایتان را به صفحه اکسپلور کاربران برسانید. در این پست میخواهیم با الگوریتم های مهم اینستاگرام آشنا شویم . اینستاگرام طبق الگوریتم های خاصی مدیریت میشود که در این پست با این این الگوریتم ها بیشتر آشنا میشویم.

چون با نمایش در صفحه اکسپلور کاربران است که می‌توانید روند جذب مخاطب به پیج اینستاگرام خود را چندین برابر کنید و شما باید بدانید که اینستاگرام از چه الگوریتم هایی استفاده میکند.

اما چگونه می‌توانید به صفحه جستجوی کاربران راه پیدا کنید؟ اینستاگرام بر چه اساس تعیین می‌کند که چه پست‌هایی در این صفحات قرار بگیرند؟ آیا اینستاگرام برای ارزیابی پست‌ها، از روش خاصی استفاده می‌کند؟

برای پاسخ به همه این سؤالات در این مقاله یاد می‌گیریم که الگوریتم‌های مهم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ فاکتور‌های مهم برای قرار گرفتن در صدر فید کاربران چیست و پس از آن هم به‌صورت قدم‌به‌قدم، با نکات مهم‌ برای ورود پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

احتمالاً با زیر و بم اینستاگرام آشنایی دارید و زیاد در صفحه اکسپلور و فید وقت گذرانده‌اید. صفحه فید (FEED POST یا خانه) همان صفحه‌ای است که در آن پست‌ فالورهای شما برایتان نمایش داده می‌شود و صفحه اکسپلور، صفحه سرچ است که با آیکون ذره‌بین شناخته می‌شود. رسیدن به این صفحه آرزوی کاربرانی است که دوست دارند بیشتر دیده شوند؛ ولی نکته این است که پست‌های شما برای رسیدن به اکسپلور، با سدی به نام فید روبرو می‌شوند؛ یعنی تا زمانی که پست‌های پیج اینستاگرامتان در صدر فید کاربران به نمایش درنیایند، خبری از نمایش آن‌ها در اکسپلور نیست.

شاید یکی دو سال قبل، عبور از صفحه فید و رسیدن به اکسپلور کار آسانی بود؛ چرا؟ چون نمایش پست‌ها در فید، طبق زمان‌بندی انجام می‌شد؛ یعنی اگر شما ساعت 12 ظهر پستی را منتشر می‌کردید، پست شما در همین ساعت به فید کاربران می‌رسید و کاربرانی که پس از این ساعت به اینستاگرام خود مراجعه می‌کردند، پست‌هایی را مشاهده می‌کردند که بعد از پست شما منتشر شده بود؛ اما پس از مدتی الگوریتم اینستاگرام انتشار پست در این قسمت را نیز با تغییراتی روبرو کرد.

طبق این تغییرات، دیگر زمان تعیین‌کننده این نبود که پست شما در ابتدای فید کاربر باشد یا انتها، بلکه رفتار خود کاربران جایگاه پست شما را تعیین می‌کرد؛ یعنی ممکن بود پستی از پیج شما که 2 ساعت پیش منتشر شده، در اواخر صفحه فید کاربران به نمایش درآید و عملاً تعداد بسیاری از دنبال کنندگان شما (followings)، پست‌هایتان را مشاهده نکنند. احتمالاً با خودتان می‌گویید روی چه حساب و منطقی بعضی پست‌ها به بعضی افراد نشان داده نمی‌شود؟ عجله نکنید الان مشخص می‌شود.

بر اساس الگوریتم اینستاگرام، پست شما در ابتدا به 10 درصد از دنبال‌کنندگان یا follower های شما در صفحه فید نمایش داده می‌شود؛ در صورتی که تعامل و رفتار این کاربران (لایک، ویو، کامنت و…) نسبت به آن مناسب بود، پست برای دیگر دنبال‌کنندگان شما نیز نشان داده می‌شود. در غیر این صورت، پست شما در قعر فید کاربران باقی می‌ماند و احتمالاً بازدید بسیار کمی خواهد داشت. پس از آن هم با در نظر گرفتن رفتار همین کاربران، الگوریتم اینستاگرام تصمیم خود برای نشان دادن و ندادن پست شما در اکسپلور را قطعی می‌کند.

با این حساب می‌توان گفت : “صفحه فید، دروازه ورود به اکسپلور اینستاگرام است”

در ادامه 4 عنصر مهم برای راه یافتن به صدر فید کاربران را با هم مرور می‌کنیم.

4 شاخص کلیدی برای حضور در صفحه خانه یا فید کاربران

راستش را بخواهید اینستاگرام هم مانند گوگل، در معرفی و توضیحات در مورد الگوریتم‌های خود کمی سخت‌گیر و البته خسیس است و به‌ ندرت در مورد الگوریتم‌های خود اطلاعاتی را منتشر می‌کند؛ اما وقتی اعتراض کاربران به تغییرات ایجاد شده را مشاهده کرد، در حرکتی غیرمنتظره، خبرنگاران را به شرکت خود دعوت و در مورد الگوریتم جدید و تغییرات آن توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه شاخص‌های مهمی که طبق صحبت‌های سخنگوی اینستاگرام، برای رسیدن پست‌ها به صدر فید دنبال کنندگان مورد بررسی الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد را برای شما بازگو می‌کنیم.

1. علاقه کاربر به موضوع پست شما

الگوریتم جدید و مهم اینستاگرام، برای نمایش پست‌ها در فید نیز مانند اکسپلور، به علاقه کاربران توجه می‌کند. به‌طور مثال اگر در یک‌روز و با انتشار یک پست ورزشی، تعدادی کاربر را به پیج خود جذب کرده‌اید، اما از روز بعد پست‌های غیر مرتبط به ورزش منتشر می‌کنید، احتمالاً نباید امید به نمایش پست‌هایتان در فید این کاربرها را باشید. از این رو سعی کنید همواره آمار لایک خود را بالا نگه دارید؛ چنانچه پستی که گذاشتید نتوانست آمار جالبی کسب کند با خرید لایک اینستاگرام لایک آن را افزایش دهید.

اینستاگرام برای هر کاربر پست‌هایی را به نمایش در می‌آورد که به علاقه او نزدیک باشد. زمانی که کاربر شما دائماً به دنبال محتوای ورزشی، فوتبالی و غیره باشد، احتمالاً محتوای شما در مورد ترفندهای خانه‌داری برای او جذاب نیست و الگوریتم جدید اینستاگرام اولویتی برای نشان دادن آن به این کاربر قائل نمی‌شود.

تشخیص اینکه پست منتشرشده شما برای کاربرانتان جذاب هست یا خیر، با استفاده از قابلیت و تکنولوژی «تشخیص تصویر اینستاگرام» انجام می‌شود. این تکنولوژی مشابه قابلیت فعال در سرویس «تصاویر گوگل» و «شناخت تصویر یوتیوب» است.

نظرات کاربران زیر پست شما امر مهمی در این زمینه محسوب میگردد. سعی کنید با خرید کامنت اینستاگرام کامنت هایی با متن دلخواه خود تنظیم کرده و زیر پست خود درج کنید یادتان باشد بازخورد کاربران برای اینستاگرام بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد.

2. تعامل کاربر با شما

تعامل کاربر یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت در اینستاگرام و الگوریتم مهم اینستاگرام است. در ابتدای تغییرات الگوریتمی اینستاگرام و طبق آمار، کاربران 70 درصد از پست‌های درون فید و درعین‌حال 50 درصد از پست دوستان نزدیک خود را از دست می‌دانند؛ اما با افزایش اهمیت تعامل کاربر در الگوریتم جدید، مخاطبان این شبکه اجتماعی می‌توانند بیشتر از قبل پست دوستان خود را مشاهده کنند. این الگوریتم چگونه می‌تواند دوستان نزدیک شما را بشناسد؟

زمانی که شما در فعالیت روزمره اینستاگرامی، با پست و استوری دوستان خود تعامل داشته باشید، برای آن‌ها نظر ارسال کنید، استوری آن‌ها را reply کرده، پست‌هایشان را لایک و حتی برای آن‌ها از طریق دایرکت پیام ارسال کنید، اینستاگرام رابطه میان شما را تشخیص داده و به نمایش پست آن‌ها برای شما و بلعکس در فید، اولویت می‌دهد.

پس از بروز رسانی الگوریتم جدید و افزایش اهمیت تعامل کاربر، مدیران این شرکت مشاهده کرده‌اند که مخاطبان بیش از 90 درصد پست‌های دوستان خود را در فید مشاهده می‌کنند. همین‌طور نشانه مثبت دیگری که از کاربردی بودن این الگوریتم اینستاگرام خبر داد، کاهش جستجو کاربران برای پیداکردن پروفایل دوستان و مشاهده دوباره پست‌های آن‌ها بود.

تعامل کاربران ارتباط زیادی با آمار فالوور های شما نیز دارید طبیعتا افراد با پیج هایی که فالوور کمتری دارند تعامل کمتری برقرار میکنند. با خرید فالوور اینستاگرام آمار فالوور خود را تا حد ممکن افزایش دهید تا کاربران نیز تعامل بیشتری با شما برقرار کنند.

3. تعامل کاربر با محتوا

موضوع تعامل فقط به رفتار کاربران با یکدیگر ختم نمی‌شود. اگر یادتان باشد در اول مقاله گفتیم که الگوریتم های مهم اینستاگرام به این صورت عمل می‌کند که پست تازه منتشرشده شما را به 10 درصد از مخاطبانتان نمایش می‌دهد و بعد از آن اگر این افراد با پست شما تعامل مناسبی داشتند، شانس آن را برای نمایش به دیگر افراد نیز افزایش می‌دهد.

منظور از این تعامل؛

  • لایک
  • کامنت
  • ویو
  • اشتراک گذاری
  • ذخیره کرده
  • و…

کاربران نسبت به پست شما است.

4. زمان انتشار پست

هنوز هم، زمان انتشار پست برای الگوریتم اینستاگرام پر‌ا همیت است. احتمالاً پستی که امروز صبح منتشر شده، شانس بیشتری برای نمایش در صدر فید شما دارد تا پستی که دوست صمیمیتان 3 روز قبل در پیج خود منتشر کرده است. از این رو از بازدید بیشتری برخوردار شده و احتمال ورود به اکسپلور آن بالا میباشد. همینطور میتوانید با خرید ویو اینستاگرام نیز به بازدید های خود بیفزایید تا شانس بیشتری در قرارگیری صدر فید و اکسپلور اینستاگرام داشته باشید. پس به هیچ عنوان نمی‌توان موضوع زمان انتشار پست برای رسیدن به صدر فید کاربران را بی اهمیت دانست.

4.6/5 - (17 امتیاز)



مطالب اینستاگراممطالب کلاب هاوس

یک دیدگاه برای "الگوریتم های مهم اینستاگرام"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.