اشتباهات بازاریابی در شبکه های اجتماعی

اشتباهات بازاریابی در شبکه های اجتماعی

اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

در بازاریابی شبکه های اجتماعی اشتباهات زیادی صورت میگیرد که سبب میشود در شبکه های اجتماعی نتوانیم موفقیت های زیادی را به بار آوریم. از این رو تصمیم گرفتیم برای شما پنج تا از اشتباهات رایج را شرح دهیم تا بتوانید موفقیت های بیشتری در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی بدست آورید.

همانطور که می دانید یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی است. به کمک شبکه های اجتماعی می توانید محبوبیت بالایی را برای برند و کسب و کار اینترنتی خود کسب کنید. اگر استراتژی و راه کاری برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی ندارید شک نکنید در استفاده از این رسانه ها برای بازاریابی محصولات و خدمات خود موفق نخواهید بود.

شبکه های اجتماعی خارجی و ایرانی خوب و زیادی هستند که بعضی از دوستان در استفاده از این شبکه های اجتماعی غافل هستند. اگر فیسبوک و تویتر و اینستاگرام و گوگل پلاس را فاکتور بگیریم شبکه های اجتماعی خوبی مثل Stumbleupon ، Tumblr ، Digg و تعدادی دیگر هستند که می توانند به کسب و کار شما رونق خوبی بدهند اما به شرط اینکه استراتژی و نکات مهمی که در فعالیت در شبکه های اجتماعی باید رعایت کنید را بدانید.

در ادامه اشتباهات رایجی که بعضی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در بازاریابی شبکه های اجتماعی مرتکب آن ها می شوند را عنوان خواهم کرد.

6 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

موارد زیادی هستند که سبب پسرفت پیشرفت شما در بازاریابی شبکه های اجتماعی میگردند. اکنون با برخی از این موارد آشنا میشویم.

1.نداشتن استراتژی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

نداشتن استراتژی در بازاریابی شبکه های اجتماعی عامل مهمی در شکست در بازاریابی شبکه های اجتماعی است که بعضی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی دچار آن می شوند. در واقع شما برای تاثیر گذاری روی مخاطبان خود که مشتری های احتمالی شما هم می توانند باشند باید راه کاری داشته باشید که بتوانید پیام مورد نظرتان را به مخاطب خود به راحتی القا کنید.

باید سعی کنید هر محتوا و مطالبی را که در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید بهترین و جذاب ترین محتوا باشد. روی محتوایی که می خواهید در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید وقت بگذارید و فقط به این فکر نباشید که هر روز حتما باید یک مطلب را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید.

2.استفاده بیش از حد از هشتگ ها

حتما می دانید که استفاده از هشتگ های مرتبط با مطلب خود باعث بیشتر دیده شدن آن می شود. استفاده از هشتگ ها باعث معروفیت کسب و کار شما می شود. افراد با استفاده از هشتگ های مرتبط با موضوع مطالب شما می توانند به مطلب شما دسترسی آسان داشته باشند. ولی بعضی از افراد هستند که در استفاده از هشتگ ها زیاده روی می کنند و متاسفانه از هشتگ های غیر مرتبط با موضوع مطلب خود استفاده می کنند و فکر می کنند با این کار افراد بیشتری محتوای آن ها را می بینند. در صورتی که استفاده از هشتگ های بی ربط با موضوع مطلب شما باعث آسیب رساندن به کسب و کار اینترنتی شما خواهد شد.

به طور مثال شخصی می خواهد عکسی را با موضوع بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام خود منتشر کند. علاوه بر استفاده از هشتگ هایی مثل #بازاریابی_اینترنتی #بازاریابی از هشتگ هایی مثل #ایستاگرام #پول یا از هشتگ هایی که اصلا ربطی به موضوع عکس ندارد استفاده می کند. فقط برای اینکه افراد بیشتری آن عکس را ببینند.

3.به کاربران شبکه های اجتماعی خود اهمیت بدهید

افراد در شبکه های اجتماعی انتظار پاسخ سریع از مدیران پیج ها را دارند. سعی کنید به سوالات و درخواست های کاربرانتان در شبکه های اجتماعی سریع پاسخ دهید و مشکلات آن ها را حل کنید. افرادی را که در زمینه کاری با شما یکی هستند و احساس می کنید احتمال دارد که در آینده مشتری شما شوند را دنبال کنید و پی گیر مطالبی که منتشر می کنند باشید.

جواب دادن به نظرات و ابراز محبت کاربران شما در شبکه های اجتماعی باعث اعتماد سازی میان شما و کاربرانتان می شود. هرچند که شما نیاز به این کار نداشته باشید.

یکی از راه هایی که در زمینه اعتماد سازی کاربران میتوان انجام داد جذب کامنت است! با خرید کامنت اینستاگرام میتوانید با متونی که مد نظرتان است و به پست شما مربوط میشود تعداد کامنت های خود را افزایش دهید.

4.عدم استفاده از خدمات اینستاگرام

در راستای افزایش مخاطبین پیج خود میتوانید از سرویس هایی که در اینترنت ارائه میشود استفاده کنید. برای مثال خرید فالوور اینستاگرام یکی از راه های آسان و کاربردی جهت افزایش فالوور های پیج شماست. همچنین خدمات بسیاری دیگری نیز وجود دارند که میتوانید تمامی آمار خود را تنها با اندکی هزینه بالا ببرید و جذب مخاطبین پیج خود را افزایش دهید. اگر فکر میکنید با افزایش فالوور ها ممکن است تعداد لایک کافی برای پست خود را بدست نیاورید اصلا نگران نباشید چرا که خرید لایک اینستاگرام از دیگر راه هایی است که به کمک آن آمار لایک پست خود را نیز افزایش میدهید. یادتان باشد استفاده از خدمات اینستاگرام یکی از میانبر های آسان برای رسیدن به اهدافتان میباشد.

5.تکراری بودن عناوین مطالب در شبکه های اجتماعی

سعی کنید مطالبی را که می خواهید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید عناوین و توضیحات تکراری و یکی نداشته باشند. به طور مثال اگر مطلبی را می خواهید در تویتر خود منتشر کنید و همان مطلب را در فیسبوک هم می خواهید منتشر کنید از توضیحات و عنوان دیگری برای اشتراگ گذاری آن در فیسبوک استفاده کنید. در ضمن بهتر است لینک کامل صفحه مربوط را قرار ندهید و از کوتاه کننده های لینک استفاده کنید.

6. عدم خرید بازدید برای پیج شبکه اجتماعی خود.

برای مثال اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و برای برند خود پیج اینستاگرامی باز کرده اید بهترین کار برای افزایش آمار و بازدید پیج اینستاگرام خود؛ خرید آمار آن میباشد. شما میتوانید با خرید ویو اینستاگرام آمار پیج اینستاگرام خود را ارتقا داده و بازاریابی حرفه ای راه اندازی کنید.

سخن آخر این است که شبکه های اجتماعی از اجزای جدایی ناپذیر بازاریابی اینترنتی محسوب می شوند که استفاده درست از آن ها باعث سود آوری در کسب و کار اینترنتی شما می شود. همیشه قبل از شروع بازاریابی در شبکه های اجتماعی استراتژی خود را تدوین کنید. نکات و مواردی که اشاره شد را رعایت کنید تا در بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق باشید و همین باعث موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما شود.

4.7/5 - (15 امتیاز)



شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید ...