روبیکا بهعنوان یک شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی شناخته شده است. باتوجهبه محمدودیت شبکههای اجتماعی خارجی اینستاگرام، تلگرام و… روبیکا میتواند گزینهی مناسبی برای تبلیغ کسب و کار شما باشد. به همین دلیل آموزش بازاریابی در روبیکا میتواند در جهت رسیدن توسعه کسب و کارتان به شما کمک کند و این همان چیزی است که ما در این مقاله از وبسایت خرید ویو قصد داریم به شما ارائه کنیم.
برای بازاریابی موثر در روبیکا باید مخاطبین خاص خود را پیدا کنید؛ خرید فالوور روبینو (روبیکا) این امکان را به شما میدهد که بتوانید مخاطبین زیادی را در مدت زمان کوتاهی بدست آورید.
امکانات و قابلیتهای روبیکا نسبت به دیگر اپلیکیشنهای داخلی بیشتر و بهتر است. کاربران روبیکا بهطورکلی به سه دسته تقسیم میشوند.
• کاربران عادی که معمولاً مطالب و پستهای روزمره خود را ارسال میکنند.
• صفحات تفننی و تفریحی
• پیجهای کسبوکار
البته قوانین Rubika برای هر سه دسته یکی است و هر کدام میتوانند با بازدید گرفتن از روبیکا مبلغی را دریافت کنند.
اما دسته سوم که شامل پیچهای کسبوکار میشود، باید پستهای خود را حساب شده و بر اساس اصول و قواعدی ارسال کنند. بعد از راهاندازی و ارسال پست، کسبوکارها باید بازاریابی انجام دهند تا بتوانند محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانند.
یادگیری “راه کار های افزایش فالوور واقعی و فعال در روبیکا” یکی از مهمترین کار هایی است که شما باید برای توسعه کسب و کار خود انجام دهید چرا که هر چقدر تعداد دنبال کنندگان شما بیشتر باشد، اعتبار و فروش شما نیز بیشتر خواهد شد
شروع آموزش بازاریابی در روبیکا
برای شروع بازاریابی در روبیکا ابتدا باید قابلیتهای پلتفرم روبیکا و روبینو را بشناسید. دانستن قوانین روبیکا بسیار حائز اهمیت است. نهتنها روبیکا بلکه برای فعالیت در هر شبکه اجتماعی دیگر باید با قوانین آن آشنایی داشته باشید تا دچار محدودیت یا جریمه نشوید.
مهمترین محدودیتهای روبیکا در بازاریابی
مهمترین قوانین که قبل از بازاریابی در روبیکا لازم است بدانید:
فالو و آنفالو بیش از اندازه در یک روز: اگر قصد دارید از طریق فالوکردن یا آنفالو کردن تعداد فالوورهای خود را زیاد کنید، به این موردتوجه کنید. توصیه میشود. در یک ساعت نهایتاً ۳۰ فالو یا آنفالو کنید.
در صورتی که این مورد رعایت نشود شما به مدتی برای فالو و آنفالو محدود میشود. این محدودیت از چند ساعت تا چند روز ممکن است طول بکشد.
لایک و کامنت: توصیه میشود در یک ساعت نهایتاً ۲۵ لایک و کامنت ارسال کنید.
اضافهکردن اعضای کانال: توصیه میشود هر ساعت نهایتاً ۲۵ عضو اضافه کنید. در غیر این صورت اضافهکردن عضو محدود میشود.
ارسال پیام دایرکت: توصیه میشود در هر ساعت نهایتاً ۲۵ دایرکت برای دوستانتان که شماره شما را ذخیره دارند. برای افرادی که شما را ذخیره ندارند نهایتاً ۱۵ دایرکت ارسال کنید.
نشر محتوا: محتوای خشونت، رعب و وحشت، جنسی، ضدانقلاب در کانال، روبینو و لایو شما را برای همیشه از روبیکا حذف میکند.
انتشار محتوای دیگران: محتوای متنی، تصاویر، فیلم و… که شما ارسال میکنید باید از خود شما باشد. کپی، اصلاح و.. اگر از دیگران باشد صاحب اثر میتواند از شما شکایت کند. این موارد شامل نام کانال، ای دی، بیو هم میشود.
پس از آشنایی با محدودیتهایی که رعایت نکردن آنها میتواند به کسب و کار شما آسیب برساند میتوانیم بهمحورهای اصلی آموزش بازاریابی در روبیکا بپردازیم.
تعیین مخاطبین هدف اولین قدم بازاریابی در روبیکا
زمانی که شما پیج کسبوکاری راهاندازی میکنید؛ باید مخاطبین خود را مشخص کنید. این مسئله اولین قدم در مسیر بازاریابی در روبیکا است. محدوده سنی، جنسیت و حتی علاقهمندی، ذائقه مخاطبین بسیار مهم است. باید بر اساس هدف و نیازهای مخاطبین مطلب گذاری کنید.
طبیعتاً تولید محتوا براساس نیاز و سلیقه مخاطب تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدید روبیکا شما خواهد داشت.
توضیح کامل در مورد کسبوکار در روبیکا
هر چه مشخصات و جزئیات بیشتری در مورد محصول و کسبوکار انتشار بدهید اعتماد کاربران بیشتر میشود. کسب اعتماد کاربر باعث میشود تبدیل به خریدار شود. به طور مثال، زمانی که شما یک پیج فروش کفش راهاندازی میکنید:
• عکس با تمام زوایا از کفش گذاشته شود. اگر عکس کفشها با طراحی بکگراند و… باشد باعث جذابتر شدن آن میشود.
• جزئیاتی مثل: سایز، رنگ، تعداد موجود را حتماً در کپشن یا بهصورت عکس ارسال کنید.
• قیمت بازار و قیمت تخفیف خورده را حتماً درج کنید.
• در مورد استانداردهای کفش، انواع کفش، مزایا و معایب انواع کفش و… مطلب ارسال کنید.
• طنز و مواردی ازاینقبیل در مورد کفش ارسال کنید.
بسیاری از روشهای افزایش بازدید واقعاً ساده هستند و با داشتن یک برنامه روتین و مشخص به خوبی جواب میدهند، مطالعه مقاله “روش های افزایش آمار بازدید در روبیکا” این روشها را به شما معرفی میکند.
پرداخت امن
یکی از مهمترین راههای بازاریابی استفاده از پرداخت در محل هنگام تحویل یا پرداخت امن است. روبیکا قابلیتی دارد که کاربر میتواند پرداخت امن به روبیکا انجام دهد تا بعد از تحویل، مبلغ بهحساب فروشنده واریز شود.
فعالسازی اتصال کانال و روبینو
یکی دیگر از روشهای بازاریاب در روبیکا اتصال بین روبینو و کانال روبیکا باعث دیدهشدن بهتر میشود.
افزایش تعداد اعضا با بازاریابی در روبیکا
برای بازاریابی در روبیکا هر چه تعداد اعضا و فالوورهای شما بیشتر باشد؛ بهنوعی دیگران شاید تمایل به عضو شدن و دیدن پستهای شما بیشتر شود. رشد تعداد لایک های شما هم سبب افزایش اعتبار شما نزد مشتریان و اعتماد بیشتر آنها میشود. بنابراین یکی از راهکارهایی که در این زمینه برای افزایش آمار لایک ها مورد استفاده قرار میگیرد، خرید لایک روبینو (روبیکا) است.
راهکارهای افزایش فالوور در روبیکا
برای افزایش اعضا در کانال میتوانید:
• هر ساعت ۲۵ عضو اضافه کنید
• لینک برای دوستانتان بفرستید و آنان بخواهید عضو شوند
• از برنامهها و سایتهای افزایش عضو و ویو استفاده کنید.
برای افزایش فالوور در روبینو:
• ارسال لینک برای دوستان
• استفاده از برنامهها و سایت های افزایش فالوور
به یاد داشته باشید که شبکههای اجتماعی به نوعی میتوانند به یکدیگر مرتبط باشند و این مسئله کاملا به نوع تعامل شما با مخاطبین وابسته است. به طور مثال شما میتوانید از ظرفیت فالوور های اینستاگرامتان نیز برای رشد پیج خود در روبیکا استفاده کنید و بلعکس اگر دنبال کنندگان شما در روبیکا به عدد قابل توجهی رسید، میتوانید از آنها بخواهید تا پیج اینستاگرام شما را نیز دنبال کنند.
بیو پروفایل و نام جذاب
نام، ای دی، پروفایل، بیو باید:
• جذاب باشد
• اعتماد کاربر را جلب کند
• کامل باشد
• مختصر و مفید باشد
• رزومه فرد، شرکت یا گروه در آن درج شده باشد.
انتشار محتوا جذاب و بازاریابی در روبیکا
پستهای هدفمند و مفید پست کنید. پستهای جذاب و کاربرپسند ارسال کنید. از کاربران بخواهید پستها را لایک کنند، نظر بدهند و مهمتر از همه برای دوستانشان ارسال کنند. همچنین از پلتفرمهای دیگر مانند Instagram نیز برای تبلیغ و انتشار محتوا استفاده کنید.
در انتشار محتوا برای دوستان، برای کانال، تبلیغ، تبادل و… حتماً توجه داشته باشید که: ارسال با نقلقول و یا همان فوروارد انجام بشود. در غیر این صورت ویو و بازدید شما بالا نخواهد رفت.
حذف کامنتهای منفی
اکثر کاربران قبل از خرید پستهای شما را میبینند، تعداد فالوورها، لایک، کامنتهای شما را میبینند. تعداد کامنتهای زیاد اگرچه برای الگوریتمهای روبیکا مثبت حساب میشود. اما توجه داشته باشید متن کامنتها را همیشه رصد کنید، کامنتهای منفی را پاک کنید.
ممکن است رقیبان شما برای بدبین کردن کاربران به شما نظرات منفی ثبت کنند. اگر چه این روش دور از اخلاق است؛ ولی بعضی افراد این کار را انجام میدهند. شما بههیچعنوان اقدام به بدگویی افراد نکنید. اولاً وقت شما هدر میرود، در ثانی شخصیت خود شما خورد میشود. ممکن است کاربران مشترک و آشنایان این مطلب را ببیند و نظرشان نسبت به شما عوض شود.
عموما روشهای اصلی بازاریابی در شبکههای اجتماعی با یکدیگر مشترک هستند و میتوان از تطبیق آنها با یکدیگر روشهایی خلاقانهای را به کار گرفت، به همین دلیل مقاله “آموزش بازاریابی با اینستاگرام” میتواند ایدههای جدیدی را در ذهن شما به وجود بیاورد.
آنالیز رقیبان
شما علاوه بر اینکه باید مشتریان، کاربران و مخاطبان خود را بشناسید باید رقیبان خود را هم بهخوبی بشناسید. روش تبلیغات رقیبان، نوع ارسال پست، قیمت و… تمامی این موارد را رصد کنید.
فروشندگانی که محصول مشابه شما دارند را تحتنظر داشته باشید. حتی در صورت امکان با رقیبان و همکاران خود رفاقت و تعامل کنید. تأثیری بازاریابی با رفاقت و تعامل و تبادل با رقیبان در جذب مشتری دارد بسیار بیشتر از موارد دیگر است. هیچگاه سعی نکنید بدگویی رقبای خود را کنید، حتی اگر آنان این کار را کردند.
تعامل و دوستی با کاربران و خریداران
با همه کاربران حتی آنانی که میدانید رقیب هستند رفاقت کنید. سعی کنید با همه تعامل داشته باشید و بهخوبی پاسخگویی آنان باشید. جواب سؤالات آنها را با شرح صدر بدهید.
نظرسنجی به روشهای مختلف در پست و استوری و اعمالنظر کاربران بسیار میتواند اعتماد کاربران جلب کند.
کمپین و تخفیف و مسابقه
با ارائه کمپین و تخفیف و مسابقههای محدود میتوانید جذب کاربران و تشویق کاربران بسیار مفید خواهد بود. بعد از دادن جوایز از کاربر بخواهید رضایت خود و جایزهای که گرفته است را اعلام کند.
به این نکته توجه داشته باشید که روشهایی بازاریابی در شبکههای اجتماعی معمولا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و میتوان از همین روشها برای توسعه کسب و کار در اینستاگرام هم استفاده کرد. البته برای توسعه کسب و کار در اینستاگرام شما میتوانید از خدمات اینستاگرام استفاده کنید و به این ترتیب مسیر خود را تسهیل کنید.
رسید، رضایت و تحویل مشتری
اگر ارسال محصول دارید برای جلباعتماد خریداران رسیدها را پست کنید. البته به دلیل اینکه بعضی از فروشندگان اقدام به ساخت رسیدها و چتهای جعلی و فیک میکنند، شما از روشهای جدیدتری استفاده کنید.
مواردی از جمله:
• ارسال رسید پرداختکارت به کارت
• ارسال تشکر و قدردانی خریداران از شما
• ارسال رسید پرداخت از طریق برنامه روبیکا
• ارسال تصاویر و فیلم محصول هنگام بستهبندی
• ارسال تصاویر و فیلم محصول زمان تحویل به پست
• ارسال کد مرسوله برای پیگیری محصول
• از خریداران بخواهید: زمانی که محصول را تحویل گرفتند؛ تصاویر و فیلم تحویلگرفتن محصول را ارسال کنند.
• از خریدار بخواهید فیلم، صوت، تشکر و قدردانی هم در صورت امکان ارسال کنند.
• مزایای خرید از شما؛ از نظر خریدار بسیار مهم است؛ بهصورت فیلم و صوت اگر بشود بسیار عالی است.
استفاده از تجربه دیگران
یکی دیگر از موارد مهمی که به بازاریابی در روبیکا بسیار کمک میکند؛ استفاده از تجربیات دیگران است. با رفتن و سرزدن به پیجهای رقیبان، همکاران و حتی فروشندگانی که محصول یا خدمت مشابه شما را ندارند به ایرادهای آنان در پست، استوری و کامنتها پی خواهید برد. حتی در محافل از تجربه دیگران برای بازاریابی استفاده کنید.
استفاده از هشتک و تگ در روبیکا
حتماً در کپشن، پست و استوری از هشتکهای مرتبط استفاده کنید. کسبوکارهای مرتبط، افراد مشهور را هم تگ کنید. با این کار افراد بیشتری پستهای شما را بازدید میکنند.
سوالات متداول در بازاریابی با روبیکا
بازاریابی تا چه حدی در افزایش فروش محصولات در روبیکا موثر است؟
بازاریابی مهمترین کاری است که میتوانید برای توسعه کسب و کار خودتان در روبیکا انجام دهید اما باید این کار را براساس اصول و نوع مخاطب و حصول خود انجام دهید. در صورتی که بتوانید بازاریابی را به طور صحیح انجام دهید قطعا شاهد تغییرات چشمگیری در زمینه افزایش فروش محصولات خود خواهید بود.
بهترین روش بازاریابی در روبیکا چیست؟
روشهایی بازاریابی در شبکههای اجتماعی از جمله روبیکا طیف گستردهای را شامل میشود و مبتنی بر نوع کسب و کار شما هر کدام میتواند تاثیر متفاوتی داشته باشد. بنابراین تشخیص اینکه کدام یک از این روشهایی بازاریابی برای کسب و کار شما بهتر است، برعهده خود شما است. در این زمینه میتوانید از تجربیات کسب و کارهای مشابه خود کمک بگیرید.
برای افزایش فالوورهای روبیکا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید فعالیت مداوم و با کیفیت است. در کنار این موضوع باید به ساعتهای انتشار پست، علاقهمندیهای مخاطبین، برگزاری مسابقه و … نیز توجه کنید.
سخن آخر
دانستن شیوههای درست بازاریابی در روبیکا بهعنوان اولین قدم بسیار مهم است. بنابراین حتی اگر شما قبل خواندن این مطلب کسبوکار در روبیکا داشتهاید؛ ولی اصولی نبوده است، به شما پیشنهاد میکنیم تا از همینالان شروع کنید و با به کارگیری روشهایی که در این مطلب مشاهده کردید کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه دهید.
روش های افزایش ویو یوتیوب
آموزش مخفی کردن تعداد لایک ها در اینستاگرام
نکات حرفهای برای افزایش فالوورهای روبیکا