آموزش بازاریابی با اینستاگرام


بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام اکنون به بزرگترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیا تبدیل شده است. همچنین به دلیل فیلتر نبودن این برنامه در اینترنت ما، تقریبا تمامی افرادی که یک گوشی هوشمند دارند، یک اکانت اینستاگرام نیز دارند. شاید بالغ بر چهل میلیون اکانت اینستاگرام در ایران وجود داشته باشد. پس بی دلیل نیست که همگی افراد این روز ها به دنبال افزایش فروش و خدمات خود در اینستاگرام میگردند. باید بدانید که کسب و کار مدرن این روز ها یعنی کسب و کاری که به شیوه ای آسان و بصورت آنلاین انجام شود و چه کسب و کاری بهتر از راه اندازی یک پیج کاری در اینستاگرام! با ما همراه باشید تا با برخی از اصول بازاریابی در اینستاگرام آشنا شوید و بتوانید آمار فروش و پیج خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرید.

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی نو ظهور است که طرفداران بی شماری را طی این سال ها به خود اختصاص داده است. اکثر افرادی که در فیسبوک و توییتر وقت خود را صرف می کردند امروزه دوست دارند بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در برنامه اینستاگرام کنند. البته این قضیه هیچ کدام از ارزش های فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی قدرتمند را زیر سوال نمی برد.

بازاریابی با اینستاگرام

چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

همین که افراد بسیار زیادی در اینستاگرام وجود دارند فرصت بسیار عالی برای بازاریابان محسوب می شود که محصولات و خدمات خود را به مخاطبانشان ارائه دهند. در این مقاله قصد داریم نکاتی که در بازاریابی اینستاگرام باید رعایت کنید تا در این شبکه اجتماعی محبوب موفق باشید را برای شما شرح دهیم.

اولین قدم اکانت اینستاگرام است

اول از همه باید اکانت خود را در اینستاگرام بسازید. به این نکته توجه کنید که حتما ایمیل و شماره موبایل خود را Confirm کنید که در آینده برای شما مشکل ساز نشود. بعد از ساخت اکانت خود باید آن را به صفحه تجاری تبدیل کنید و با پروفایل شخصی خود فرق داشته باشد.

قسمت بیوگرافی پروفایل خود را حتما کامل کنید یعنی اطلاعات دقیق از خود و خدماتی که ارائه می کنید را بنویسید و در قسمت سایت هم آدرس سایتتون را درج کنید. تنها در همین قسمت است که لینک ها در اینستاگرام فعال است و کاربر با لمس کردن آن می تواند وارد صفحه شما شود. پس این فرصت را از دست ندهید و لینک وب سایت خودتان را قرار دهید و هم چنین یک بک لینک هم از اینستاگرام دریافت کنید. اگر وب سایتی ندارید می توانید آدرس شبکه های اجتماعی دیگر خود را بدهید. بهتر است از تلگرام که امروزه طرفدارهای خوبی دارد استفاده کنید.

تصاویر جذابی برای دنبال کنندگان خود آماده کنید

همانطور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویر محور است و یک بازاریابی که در این شبکه اجتماعی فعالیت می کند بیشتر باید از طریق تصاویری که پست می کند حرف خود را بزند. تصاویر خلاقانه می تواند تاثیر گذاری زیادی روی دنبال کنندگان شما داشته باشد.

هر تصویر به اندازه 1000 کلمه حرف برای گفتن دارد

اگر محصولات فیزیکی دارید و قصد فروش آن را دارید سعی کنید از تصاویر واقعی محصول خود در زوایای مختلف استفاده کنید.

در یک تحقیق 67% کاربران گفته اند تصاویر محصول بیشتر از نظرات گفته شده درباره آن محصول برای خرید تاثیر گذاشته است.

تصاویر در اینستاگرام با سایز ۱۰۸۰x۱۰۸۰ است. سعی کنید تصاویر خود را طبق اندازه مشخص شده در اینستاگرام کنید. چون ممکن است در صورت بزرگ بودن قسمتی از تصویر شما محو شود و یا در صورت کوچکتر بودن ممکن است بعد از قرار گرفتن در اینستاگرام کیفیت واقعی خود را از دست دهد.

از فیلتر های اینستاگرام هم برای جذاب تر شدن تصاویر خود استفاده کنید. قبل از ارسال تصویر خود حتما نمونه های مختلفی از فیلترها را روی تصویر خود تست کنید و بهترین آن را انتخاب کنید. ضمنا تصاویر روشن تر شانس بیشتری در لایک شدن نسبت به تصاویر تیره تر دارند.

استفاده از هشتگ ها فراموش نشود

استفاده از هشتگ ها کمک بسیار زیادی به افزایش فالوور شما می کند. تصور کنید شما دنبال پیدا کردن عکس هایی با موضوع تبلیغات هستید. با استفاده از هشتگ تبلیغات می توانید عکس های زیادی را در این زمینه پیدا کنید و اگر تصویر مورد نظر از هر نظری خوب بود شما احتمال اینکه آن صفحه ای که این تصویر را منتشر کرده است را دنبال کنید زیاد است. هشتگ مرتبط با عکس و موضوع شما بهتون کمک می کند که تصاویر خود را به علاقه مندان به حوزه کاری خودتان نشان دهید و شانس فالوو شدن شما بیشتر شود. در استفاده از هشتگ ها به این نکته توجه کنید که سعی کنید از هشتگ های طولانی استفاده نکنید و بیشتر از هشتگ های تک بخشی و خاص استفاده کنید. اگر هم هشتگ های شما زیاد بود و فکر می کنید جلوه ی خوبی به پست شما نمی دهد تعدادی از آن ها را در کامنت ها درج کنید.

بهترین زمان ارسال پست ها را پیدا کنید

اینستاگرام هم نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر در بازه های مختلف زمانی می تواند بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد که این را باید بررسی کنید.

باید بدانید پست های شما بیشتر در کدام زمان هایی که ارسال می کند لایک یا کامنت بیشتری می گیرد. بهتر است بگویم بیشتر در چه زمانی دیده می شوند. این قضیه را می شود از مخاطبان خود متوجه شوید. مثلا اگر مخاطبان خود محصل هستند خود صبح یا بعد از ظهر نمی تونه زمان خوبی برای ارسال پست در اینستاگرام باشد. طبق گفته ی محققین بیشترین بازدهی عکس ها در اینستاگرام بین ساعات 5 الی 10 شب است. چنانچه غیر از این ساعات پست بگذارید احتمال اینکه پست شما بازخورد کمی داشته باشد زیاد است لذا خرید لایک اینستاگرام میتواند تاثیر بسزایی در افزایش لایک شما داشته باشد و تعامل کاربران را نسبت به این پست افزایش دهد.

از خرید فالوور اینستاگرام غافل نشوید!

تعداد فالوور های یک پیج اینستاگرام نقش بسزایی را در کیفیت و اعتبار یک پیج ایفا میکنند از این رو با خرید فالوور اینستاگرام میتوانید بازخورد بیشتری را داشته باشید. همچنین برای افزایش بازدید نیز با خرید ویو اینستاگرام به آمار خود بهبود ببخشید. با افزایش فالوور و بازدید اینستاگرام انتظار میرود پست های شما از لایک بالایی برخوردار باشند. طبیعتا لایک های شما باید با فالوور و بازدید شما هماهنگی داشته باشد. اگر احساس میکنید نسبت لایک شما با فالوور ها و بازدید پیج شما تناسب ندارد میتوانید با خرید لایک اینستاگرام این مشکل را حل کنید. همینطور با خرید کامنت اینستاگرام میتوانید نظاره گر نظرات سایر کاربران درباره پست اینستاگرامتان باشید و با افزایش کامنت ها جلوه ویژه ای به پست اینستاگرام خود بدهید.

نکاتی که در خدمتتون عرض کردم صرفا برای راه اندازی اینستاگرام خود و شروع بازاریابی در اینستاگرام بود و برای پیشرفت در این شبکه اجتماعی محبوب بهتر است بیشتر روی آن تمرکز کنید و ترفندهای بیشتری را در بازاریابی اینستاگرام پیدا کنید. یکی از فاکتورهای کسب و کار اینترنتی موفق فعالیت در شبکه های اجتماعی است. برای موفق بودن در اینستاگرام بهتر است به پیج های برندهای معروف و پر طرفدار سری بزنید و از ایده های آن ها هم الهام بگیرید و استفاده کنید. یادتان نرود که این فعالیت شماست که سبب پیشرفت شما میشود!

4.7/5 - (16 امتیاز)



شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید ...